انیمیشن و سه بعدی

ساخت موشن گرافیک به سبک روز

آیا می دانید ساخت موشن گرافیک در لیست صنعت های همیشه در حال رشد قرار دارد؟ این موضوع زمانی که نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک ارزانتر شدند از سوی هنرمندان بیشتر مورد توجه قرار گرفت و این روزها شاهد خلق آثار برجسته ای در زمینه تولید موشن گرافیک هستیم. در این مقاله قصد داریم نکات مهم در خصوص ساخت موشن گرافیک ( آموزش موشن گرافیک ) را مورد بررسی قرار دهیم.

ساخت موشن گرافیک برجسته

موشن گرافیک های خاص در مدل های ساده و پیچیده را تقریباً می توان در هر گوشه کناری پیدا کرد. از آگهی های بازرگانی گرفته تا معرفی یک فیلم جدید که قرار است فروش خوبی کند. اگر فکر می کنید یک مبتدی هستید همه چیز برای ساخت موشن گرافیک آماده است بهتر است خود را وارد دنیای زیبای این هنر نمایید.

برای اینکه ساخت موشن گرافیک برجسته و حرفه ای به نظر برسد در ابتدا باید بدانیم که مشتری چه می خواهد. شاید با خود بگویید بررسی این ویژگی برای یک طراح حرفه ای الزامی است نه من که هنوز یک مبتدی هستم! این تصور اشتباه است بهتر است از روز اول واقع بینانه به جهان موشن گرافیک پا بگذاریم. همین که نیاز مشتری را مرور کنید و در ذهن خود نگه دارید کفایت می کند. این موضوع را بپذیرید که قرار نیست همه مشتریان افراد سازگاری باشند و هرچه طراحی می کنید، بپسندند، در واقع مشتریان اغلب واقعاً توجهی به تلاشی که شما می کنید ندارند و شاید آنطور که باید از موشن گرافیک سر در نمی آورند، بنابراین بهتر است صبور باشید. این موضوع را بدانیم که اگر مشتری خود بداند شما چطور به ساخت موشن گرافیک پرداخته اید خودش این کار را انجام خواهد داد.

ساخت موشن گرافیک

 

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

 

ساخت موشن گرافیک همگام با نیاز مشتری

باید آنچه در تصور مشتری است به درستی تفسیر شود، در واقع مشتریان شما همیشه یک ایده در ذهن خود دارند که می خواهند به افراد جهان نشان دهد حال بستگی به شما دارد که بتوانید آنچه در ذهن مشتری است با ایده های خوب ترکیب کرده و به بهترین شکل ممکن به مردم نشان دهید.  اگر بدانید که مشتری دقیقاً چه می خواهد دیگر نیازی به اصلاح و بررسی های مجدد ندارید و قطعاً در زمان شما نیز صرفه جویی می شود.

از آنها بخواهید برایتان توضیح دهند که چقدر اجازه آزادی در خلاقیت را دارید. این موضوع را در نظر بگیرید همیشه صد در صد از خواسته های مشتری در یک موشن گرافیک امکان پذیر نخواهد بود و باید منطقی نیز به نظر برسد. برای ساخت موشن گرافیک باید هنرمند باشید. در واقع باید بدانیم که کدام ایده کدام ابزار را می طلبد. مشتریان همیشه ایده و نظرهای شما را قبول نمی کنند اما بیان شدن آن از سوی شما می تواند یک شروع خوب باشد.

ساخت موشن گرافیک

ساخت موشن گرافیک با برنامه ریزی دقیق

هرچقدر از اهمیت برنامه ریزی در موشن گرافیک بگوییم کم است! قبل از اینکه به سراغ افتر افکت و یا ابزارهای دیگر برای ساخت موشن گرافیک بروید بهتر است که برنامه ریزی دقیقی در این مسیر داشته باشید. در واقع اندیشه های ناگهانی شما را تقویت کند و موجب یک دستان نمایی بسیار عالی شود. اگر ایده هایی را از قبل مورد بررسی قرار دهید مشخص می شود که چه چیزهایی در زمان تعیین شده می تواند عملی شود و کدام گزینه ها امکان عملی شدن ندارند.

اگر شما ندانید که دقیقاً برای ساخت موشن گرافیک چه برنامه ای دارید موجب می شود که در طول برنامه با آزمایش های خطای زیادی روبرو شوید که نوبه خود می تواند بسیار وقت گیر باشد.

به شما پیشنهاد می کنیم که یکی از ایده هایتان که طرح ساده ای دارد را روی کاغذ بیاورید، این موضوع قطعاً بسیار آسانتر از این است که ساعت ها وقت بگذارید تا آن را در افتر افکت طراحی کنید و سپس متوجه شوید که ایده خوبی نبوده است!

گام های آزمون و خطا باید در طی زمان برنامه ریزی شما باید نه در طول برنامه و یا اواخر آن!

در گام بعدی، درست زمانی که نرم افزار را باز می کنید باید مطمئن باشید که دقیقاً قرار است به دنبال چه برنامه ای برای خلق باشید.

ساخت موشن گرافیک

 

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

 

حذف افکت های افراطی در ساخت موشن گرافیک

به هر روی باید بتوانید موشن گرافیک را به حرکت درآورید. وجود حرکت مناسب برای بیننده بسیار مهم است و این موضوع ربطی به ساده بودن پروژه و یا پیچیده بودن آن ندارد. برای بیننده مهم است که آنچه میبینید به درستی درک کند.

لطفاً مخاطبان را فریب ندهید، اینکه بخواهید یک افکت پر زرق و برق و پوچ را صرفاً بخاطر اینکه جالب به نظر می رسد استفاده کنید اصلاً انتخاب خوبی نخواهد بود.

در مسیر ساخت موشن گرافیک باید بدانیم که چه زمانی از یک بخش به بخش بعد برویم، در این مسیر چطور باید بیننده را هدایت کنیم، کمی گمراهی را برای جذابیت مخاطب چاشنی کارتان کنید اما دقت کنید که این حس اگر گیج کننده به نظر برسد امکان دارد که برای همیشه مخاطب خود را از دست بدهید.

استفاده از افکت های مختلف برای ساخت موشن گرافیک باید عاقلانه به نظر برسد، در واقع نباید یک بخش را پر از تزیینات عجیب و غریب کنید و بخش دیگر را ساده و سطحی در نظر بگیرید، یک هدف و طرح نهایی باید در ذهن شما باشد و طبق این گزینه رفتار نمایید. در نظر داشته باشید که به طور کلی شما در تولید موشن گرافیک در دریایی از لایه های مختلف قرار می گیرید و باید بتوانید لایه شروع را به طور دقیق انتخاب نمایید. لایه ها باید بتوانند به ساده ترین شکل ممکن با هم ارتباط بگیرند و این ارتباط همیشگی باشد. اینطور که در بررسی های اخیر دیده شده است ساخت موشن گرافیک باید در نهایت تشکیل یک فایل نهایی درستی را فراهم سازد به طوری که از پیچیدگی های آن تا حد امکان کاسته شده است.

 

منبع : تولید محتوا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا