انیمیشن و سه بعدی

مقایسه هزینه موشن گرافیک با هزینه تولیدات زنده

هزینه موشن گرافیک یکی از سوال برانگیزترین مواردی است که در ذهن مخاطبان وجود دارد،به این ترتیب این بخش را به طور کامل در خصوص مقایسه هزینه موشن گرافیک ( آموزش موشن گرافیک )با هزینه تولیدات زنده اختصاص داده این تا ضمن شفاف سازی در این مسیر افراد بتوانند تصمیم بهتری برای انتخاب روش کاری خود داشته باشند.

اصلی ترین پارامترهای برآورد هزینه موشن گرافیک

به طور کلی در صنعت تبلیغات هزینه ها حرف اول را می زنند، یعنی در ابتدا هزینه موشن گرافیک را بررسی کرده و سپس هزینه ای که برای بخش تولیدات زنده در نظر گرفته می شود مورد محاسبه قرار می گیرد، در این بین بهترین روش از نظر هزینه انتخاب می شود، بنابراین موضوع هزینه موشن گرافیک بسیار مهم و حیاتی است.

برای اینکه پاسخ به این سوال درست باشد باید یک سری x و y ها را بررسی کنیم.

در نظر داشته باشید که یکی از المان های مهم در هزینه موشن گرافیک بررسی زمانی است که قرار است صرف شود، در واقع زمان و شرایط می بایست به طور یکسان بررسی شود، اگر زمان تعیین شده محدود باشد طراحی موشن گرافیک نسبت به تولید ویدیوهای زنده و یا تولیدات دوربین واقعی قطعاً هزینه کمتری در برمی گیرد.

در واقع شما نیازی به اجاره فضای فیلمبرداری ندارید، از طرفی چیزی به عنوان بازیگر نیاز نخواهید داشت و و تدوین و تحلیل و فیلمسازی و سایر بخش های تولید ویدیو نیز در دسته دغدغه های شما قرار نمی گیرد به این ترتیب از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه تر است.

عوامل تولید از دیگر پارامترهای بررسی هزینه موشن گرافیک هستند، برای تهیه موشن گرافیک ها باید هزینه ها را به طور جداگانه ای بررسی کرد، در صورتی که تیم تولیدی که برای موشن گرافیک در نظر گرفته می شود حرفه ای نباشد دوباره کاری صورت می گیرد و شاید در نهایت هزینه برآورد شده بیشتر باشد. اما اگر تیم طراحی موشن گرافیک قوی باشند قطعاً هزینه موشن گرافیک نسبت به تولید زنده بسیار کمتر خواهد بود.

هزینه موشن گرافیک

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

تعیین هدف برای تعیین هزینه موشن گرافیک

مورد بعدی در خصوص بررسی هزینه موشن گرافیک و مقایسه آن را تولید زنده هدف پروژه است

اگر هدف پروژه این باشد که در زمانی کوتاه هدفی مشخص به مخاطب انتقال یابد نیاز است که به سراغ موشن گرافیک بروید حتی اگر هزینه بیشتری داشته باشد،

دقت کنید که شاید در ابتدا هزینه طراحی موشن گرافیک زیاد به نظر برسد اما چون هدف اصلی محقق گشته است، در نهایت سودآوری پروژه بیشتر خواهد بود و به طور کلی هزینه های دریافتی از پرداختی بیشتر می شود.

برای فعالیت در موشن گرافیک باید از یک صنعت شروع کنیم. در واقع انیماتورها اغلب به سراغ صنعت تبلیغات برای طراحی می روند، این امر سبب می شود که در نهایت بتوانند رشد بهتری داشته باشند. تقاضا در صنعت تبلیغات بسیار زیاد است و به طور کلی شرکت ها دنبال یک طراح حرفه ای هستند که تایم آزاد زیادی داشته باشد.

افرادی که به تازه وارد مسیر طراحی موشن گرافیک شده اند باید بدانند که پروژه های طولانی مدت می تواند به یادگیری تکنیک های مختلف کمک نماید، در واقع پروژه های تبلیغاتی هستند که اجازه می دهد که بتوانید مهارت های خود را پرورش دهید و تنظیم درستی از نظر زمانی بر روی هزینه موشن گرافیک داشته باشید.

اگر افراد بتوانند بر روی کار خود تمرکز داشته باشند به سادگی فرصت های مختلفی فراهم می شود و می توانند آینده ای روشن برای خود فراهم سازند.

اخبار شرکت ها و سازمان های تبلیغاتی مختلف می توانند بهترین گزینه برای بررسی هزینه موشن گرافیک محسوب شود، شما می توانید برای شروع فعالیت خود از تلویزیون های محلی نیز کمک بگیرید.

هزینه موشن گرافیکروش های کاهش هزینه موشن گرافیک

در نظر داشته باشید که بیشتر فروشگاه های محلی سعی می کنند برای تبلیغ خود به سراغ شرکت های تبلیغاتی بروند که در نهایت بتوانند محصول و یا خدمت خود را در تلویزیون های محلی در معرض نمایش قرار دهند.

به این دلیل بارها و بارها دیده شده است که مدیران شرکت های تبلیغاتی آنقدرها حرفه ای نیستند که بتوانند به تنهایی از پس تبلیغات برآیند و در این بین نیاز به طراحان حرفه ای دارند بنابراین یکی از روش های کاهش هزینه های موشن گرافیک این است که هدف از طراحی و نوع برند طراحی با توجه به میزان اهمیتی که به درآمدزایی داده می شود تعیین شود.

به این معنی که اگر برند مورد نظر آنقدرها بزرگ نیست و هدف بزرگ شدن تا حد بسیار زیاد را ندارد می توان یک سری تخفیف ها برای طراحی موشن گرافیک قائل شد و هزینه موشن گرافیک را در وضعیت نهایت کاهش داد.

هزینه موشن گرافیک
هزینه موشن گرافیک

نتیجه گیری

به هر روی صنعت تبلیغات این روزها از هر دو سمت جریان دارد، یعنی عده ای به دنبال موشن گرافیک هستند و عده ای هنوز هم تأکید دارند که تولید زنده بهترین نتیجه را به همراه دارد، به این ترتیب باید در ابتدای امر به طور دقیق بررسی شود که هدف از تهیه ویدیو چیست. عده ای به دنبال انیمیشن هایی هستند که هزینه کمتری نسبت به ساخت زنده داشته باشند و عده ای در ذهن خود یک سری شاخص ها در نظر گرفته اند که موشن گرافیک نمی تواند آن را اجرا کند.

نحوه معرفی یک برند به تبلیغات می تواند مهم ترین عامل تعیین کننده جایگاه آن باشد، بارها دیده شده است که هزینه های مورد نظر بسیار زیاد هستند اما در نهایت محصول به دست آمد نتوانسته هدف لازم را محقق سازد. در نظر داشته باشید که هزینه موشن گرافیک باید در ابتدا طبق زمانی که قرار است برای آن صرف شود و سپس بر اساس میزان هدف و حرفه ای بودن آن تعیین شود و هرگز نمی توان یک نسخه ثابت را برای تمامی طراحی های مختلف اعلام کرد اما به طور کلی مقایسه ها نشان می دهد که هزینه موشن گرافیک به میزان قابل توجهی از تولید زنده کمتر است.

 

منبع : تولید محتوا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا