انیمیشن و سه بعدی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ موشن گرافیک

آموزش ۰ تا ۱۰۰ موشن گرافیک  

در این مقاله در خدمت شما مخاطبان آموزش تک هستیم با یکی دیگر از نوشته های ‌علمی در رابطه با یادگرفتن تولید موشن گرافیک. آموزش موشن گرافیک پیش نیازهای مختلفی دارا است. در شرایطی‌که شما نیز مایل هستید به یادگیری و یادگرفتن پباده سازی و تولید موشن گرافی می باشید در آغاز می بایست با مقدمات و پیش نیازهای آغاز این فعالیت آشنا گردید.

موشن شاخه ی جدید گرافیک

داخل شدن به هر رشته جدیدی قادر است معضل ها و رنج های متعددی داشته باشد. ما در‌این مقاله تلاش می کنیم شما‌را با بحران ها و مشقت های مسیر آشنا کنیم. افرادی که نمی‌دانند بایستی از کجا استارت نمایند، مدتی در وب سایت های متعدد میشوند و بعداز صرف دوران متعددی که برای دیدن ویدئوهای آموزشی هدر می دهند، گیج و خسته قید این فعالیت را میزنند و از ادامه رویکرد منصرف می گردند.

در حالتی که می خواهید در مورد تولید موشن گرافی رشته‌ای گردید بایستی شکیبایی و پشتکار متعددی داشته باشید البته این کفاف نمیدهد. در‌حالتی که نقشه و برنامه راه و روش را نداشته باشید پیروز نخواهید شد. مطالعه ی این مقاله کوتاه تکلیف شما ‌را معین مینماید و از هدر رفتن مدت زمان با ارزش شما دوری می‌نماید.

بعداز مطالعه این مقاله شما متوجه می شوید که برای آمدن در قضیه تولید موشن گرافیک بایستی از کجا آغاز نمایید. آیا میتوانید از پس این فعالیت برآیید؟ پیش شرط های ورود به‌این رشته چه می‌باشد؟ چه مقدار زمانی نیاز می باشد که شما تبدیل به یک موشن کار گردید؟

شاید بعداز مطالعه ی این نوشته‌ی‌ علمی با خویش بگویید: “بسیار خوب اینجانب این کاره نیستم!” یا این که بگویید “چقدر دشوار، از خیرش گذشتم” و از آن صرف لحاظ فرمائید. در حالتی‌که چه این تامل ظاهرا مایوس کننده می باشد البته دستکم شما به تصور روشنی از آنچه پیش روی شما میباشد، خواهید رسید. بنابراین وقت خویش را بی جهت به هدر نداده اید.

موشن گرافیک

یادگیری موشن نیاز به حوصله و صبر دارد

پیش نیازهای ایجاد موشن گرافیک

موشن گرافیک را می توانیم یکی از تاثیرگذار ترین طریق های دانایی بخشی و تبلیغات در هر کسب و کاری میباشد. علت این موضوع، جذابیت های دیدنی موشن گرافی می‌باشد. موشن گرافی ها ساخته فناوری و قابل انعطاف افزارهای کامپیوتری می‌باشند که روز آپدیت به همت و اهمیت آنان افزوده میگردد. همگی ما هر روز مثال های اکثری را در تلویزیون و فضای مجازی تماشا میکنیم.

ایجاد موشن گرافیک فعالیت سادگی وجود ندارد. قبلی از آنکه استارت به آموزش تولید موشن گرافی فرمائید می بایست با مقدمات و پیش نیازهای این فعالیت آشنا باشید. این فعالیت امروزه به یک فن تبدیل شده‌است ولی خیر به صورت به طور کامل جدا. در حالتی که فیلم سازی یک شغل میباشد، موشن گرافی سازی شغل وجود ندارد! در واقع این رشته‌ی طفل در پایین گروه هنر گرافیک قرار می‌گیرد. به مانند کلیه امور، ایجاد موشن گرافیک پیش نیازهایی داراست.

پیش نیازهایی از مال های مختلفی مانند علم، تجربه، مشقت بار افزار، خلاقیت و غیره. بدین ترتیب با صرف حافظه گیری یک اپلیکیشن شما نمی‌توانید یک موشن گرافی مطلوب بسازید. مقدمات و پیش نیازها برای این فعالیت به شرح پایین میباشند. قابل ذکر هست که شما می بایست همگی این پیش نیازها و الزامات را دارا باشید تا یک موشن گرافی تاثیر گذار رفتار نمائید.

دور اندیشی از اصول و مبانی موشن گرافیک

شما پیش از هر مسئله ای می بایست یک گرافیک کار باشید. حرفه گرافیک سال هاست که در مدارس و یا آموزشگاه ها و یا حتی دانشگاه ها درس داده می‌شود و تحت عنوان یک فن ریشه‌دار عمر طولانی دارا است. درایت از اصول مبانی گرافیک یکی پیش شرط های این فن هست. مبانی گرافیک دایره وسیعی از مطالبی هست که مربوط به المانهای تصویری می باشد.

از مهم‌ترین اصول گرافیکی میتوان به آشنایی رنگ، خط، هارمونی، تقارن، نمادها، فرم، اندازه و دور و اطراف اشاره نمود. ولی شما نیازی به تحصیلات آکادمیک ندارید و می توانید به طریق آزادانه به مطالعه این دانش بپردازید. گرافیک یک هنر بصری میباشد و با دیدن مثال باقیات و صالحات و توانمند به شکل ناخودآگاه شعور بصری شما فراتر میرود و زودتر می توانید از این مرحله گذر نمایید. گرافیک از یک منظر دانش میباشد و از منظر دیگر یک هنر می باشد.

در غایت این هنر شما می‌باشد که از دانش گرافیک بتوانید یک اثر خوشگل خوی فرمائید. یک اثر که می تواند یک لوگو، پوستر، کاتالوگ یا این که یک موشن گرافیک باشد و به نظر تاثیر گذاری و زیبایی شناسی سخن برای بیان کردن داشته باشد. به هر هم اکنون او‌لین گام در تولید موشن گرافی شناخت بی نقص با اصول و مبانی گرافیک می باشد.

شناخت اپلیکیشن های کامپیوتری موشن

تولید موشن گرافیک کاملا با قابل اپلیکیشن های کامپیوتری انجام می گردد. در شرایطی‌که شما با فضای کلی اپلیکیشن های کامپیوتری شناخت ندارید، منش بسیار طولانی و رنج در پیش دارید. ایجاد موشن گرافی نیاز به احاطه بر اپلیکیشن همچون افترافکت After effect داراست. این اپلیکیشن ها دارنده آپشن ها و امکان‌های بسیار متعددی میباشد که فعالیت کردن با انها نیاز به فراگیری و پشتکار متعددی داراست.

در‌صورتی‌که شما تا به اکنون با قابل انعطاف افزارهای کامپیوتری اساس مانند فوتوشاپ شناخت ندارید، بحران بزرگی در این باره خواهید داشت. در قضیه موشن گرافی، حتما تفاوت متعددی دربین یادگرفتن کسی میباشد که اپلیکیشنی مثل ایندیزاین InDesign مسلط می‌باشد و شخصی که حتی با ورد word شناخت چندانی ندارد.

شناخت اپلیکیشن های گرافیکی که گرافیست هایی که در قضیه گرافیک چاپی عمل می کنند، حتی درصورتی که به صورت بی واسطه در موشن گرافی کاربرد نداشته باشد، می تواند فرایند فراگیری اپلیکیشن های ما یحتاج تولید موشن گرافی را تسهیل نماید. از طرف دیگر اپلیکیشنی مثل فوتوشاب یکی‌از اپلیکیشن هایی می‌باشد که کاربرد متعددی در تولید موشن گرافی دارا است.

به این ترتیب تجربه به ما اثبات نموده است که در صورتی‌که شما با فضای کلی اپلیکیشن های کامپیوتری آشنا نیستید برای آغاز بهتر می باشد از اپلیکیشن های بی آلایش تری مثل فوتوشاپ آغاز فرمائید و به حافظه داشته باشید که در این باره می بایست مدت زمان متعددی را هزینه نمائید. در شرایطی که شما هیچ پیش قضیه ای ندارید، یادگیری و اشراف نسبی به اپلیکیشن های موردنیاز برای ایجاد موشن گرافیک شاید یک‌سری سال دوران نیاز داشته باشد.

این دوران به پشتکار، عشق و علاقه و استعداد شما بستگی داراست. نکته دیگری که بایستی در لحاظ بگیرید سن و سال شماست. آری این نکته ای در ظاهر بی اهمیت می باشد البته نتایج ۱۰ سال تجربه در قضیه فعالیت با قابل انعطاف افزارهای گرافیکی میباشد. در شرایطی‌که شما جوانی ۱۹ ساله و عشق و علاقه مند به آمدن به‌این عرصه می باشید، اینجانب می گویم سوای هیچ معطلی آغاز نمایید.

البته یک شخص ۳۰ ساله که جدید می خواهد بدین عمل وارد شود روایت متفاوتی دارا است. این شخص بی تردید مشکل‌ها و وضعیت زیادی داراست. در صورتیکه بدون شغل می‌باشد و درآمدی ندارد، بایستی یک سری سال دیگر فارغ از هیچ درآمدی و با تمرکز زیاد وقت خویش را صرف یادگیری قابل انعطاف افزارهای گوناگون نماید.

با اعتنا به حالت این شخص بی تردید در اواسط منش خسته گردیده و از ادامه فعالیت گشوده می‌ماند. در شرایط دوم در صورتی این شخص عمل و درآمدی داراست، نمیتواند وقت لازم را برای یادگرفتن این فعالیت داشته باشد و پروسه فراگیری وی آنقدر نماید خواهد شد که گشوده هم وی از ادامه راه و روش منصرف می‌شود.

در‌حالتی که چه استثنا در هر کاری موجود هست و اراده و عزم آدم کلیه معادلات را بهم می زند ولی مشاجره ما در رابطه یک سفارش و ارشاد کلی هست که می بایست کلیه اشخاص از آن با خبر باشند. به این ترتیب پیشین از ورود به‌این رشته موقعیت معاش و سنی خویش را در حیث بگیرید.

موشن گرافیک اپلیکیشن های متعددی برای یادگیری دارد

وسایل مورد نیاز فیزیکی برای تولید موشن گرافیک

اکثر اپلیکیشن هایی که در تولید موشن گرافیک به کارگیری میگردد، جزء اپلیکیشن های سنگین محسوب میشوند و نیاز به یک سیستم قادر برای فعال‌سازی و رندرینگ دارا هستند. از همین نخست بدانید که شما به چیزی بالاتر از یک لپ تاپ عادی نیاز دارید. از طرفی موشن گرافی ها گونه های مختلفی دارا‌هستند.

برای تولید هریک از آنان شما نیاز به ابزار و وسایل فیزیکی مختلفی دارید. مثلا گهگاه ممکن می باشد به هر دلیلی نیاز پیدا نمایید در بخشی از یک موشن گرافیک از عکس و فیلم رئال به کار گیری نمایید. در حالتی‌که شما می‌خواهید به شکل شخصی عمل فرمایید و در این باره تبدیل به یک ماهر گردید، بهتر می‌باشد امکانات فیلم برداری و عکاسی را تنظیم نمائید.

برای تولید ویدئو موشن نیاز به یک لپ تاپ قوی دارید

داشتن تجربه، خلاقیت و استعداد

ایجاد موشن گرافیک یک نوعی از ایجاد محتوای تصویری می باشد. ساخت محتوا مبحثی می‌باشد که می بایست اصول آن را فرابگیرید. هر کس در مورد ایجاد گونه های محتوا کار داشته میباشد خیلی ریلکس خیس قادر است یک سناریوی دارای انسجام برای ایجاد موشن گرافی پباده سازی نماید. همینطور داشتن تجربه در مسئله تبلیغات و بازاریابی محتوا قادر است بسیار اثر گذار باشد.

در صورتی شما با کارها تبلیغات شناخت نداشته باشید نمیتوانید یک موشن گرافی موثر رفتار نمائید. در این باره نوشته‌ی‌علمی موشن گرافی و اهمیت آن در تبلیغات را مطالعه نمایید. موشن گرافی به مانند کشیدن یک نگارگری وجود ندارد که یک فعالیت دلی باشد. شما می بایست موشن گرافیک را برای مخاطب ساخت نمائید خیر برای دل خودتان. چنانچه شما تا به حالا در فضای تبلیغاتی و بازاریابی فعالیتی نداشته اید، بایستی نخست با این حوزه قدری آشنا گردید.

روانشناسی و مخاطب شناسی دو رکن اساسی در این باره هست. شما می بایست در این باره در پی کسب تجربه های عملی باشید. کارایی فرمایید دراین مورد ها مطالعه نمائید. همینطور روش دکوراسیون و اکران المانهای گرافیکی و استعمال صحیح از فونت و رنگ در یک موشن گرافیک بسیار اهمیت دارا است. این مسائل در کنار فهم و شعور صحیح ماجرا و اقتدار قصه نویسی قادر است در ایجاد یک موشن گرافیک دیدنی و اثر گذار باشد. توصیه می‌کنم محرمانه به نوشته‌ی‌علمی فرآیند تولید موشن گرافی بزنید.

در غایت بایستی اعلام کرد ساخت موشن گرافیک به مانند کارگردانی یک فیلم می باشد. به عبارتی قدر که تجربه، خلاقیت و هنر کارگردان به زیبایی یک فیلم می‌افزاید، استعداد و خلاقیت هنری شما می باشد که انتخاب کننده ترازو اثر گذاری فعالیت خواهد شد. تلاش نمایید با دیدن مثال های خوب موشن گرافیک، خلاقیت خویش را ارتقاء دهید.

یادگرفتن تولید موشن گرافیک بصورت پروژه محور

در نشرح مطالب بالا با مقدمات و پیش نیازهایی که شما برای قدم نهادن در‌این فن نیاز دارید، آشنا شدید. البته یادگیری ایجاد موشن گرافیک مشروط به پشتکار و انجام پروژه های متفاوت می باشد. شما با انجام هر پروژه، چیز جدیدی یاد خواهید گرفت. انجام یک پروژه بی آلایش از صفر تا صد قادر است نکات آموزشی متعددی در بر داشته باشد.

در واقع شما می بایست در آغاز با قابل انعطاف افزارهای تخصصی این حرفه مثل افتر افکت آشنا گردید و تا حدی مقدمات آن را فرا بگیرید. آن گاه می‌باشد که با فراگیری هایی که به یک پروژه مختص می پردازند، دایره تکنیک ها و محفوظات خویش را ارتقا بدهید. یادگرفتن های مختلفی در سطح وب وجود دارا‌هستند که تا حدی به شما یاری می کنند. ولی همگی این یادگرفتن ها موثر نیستند. در صدر در ادامه فراگیری چیزهای خیلی یگانه نروید.

اکثر این پوشه های آموزشی در سطح وب کارایی دارا‌هستند با یادگرفتن چیزهای جذابی که در حقیقت چندان کاربردی ندارد، شمارا جذب نمایند. مثلا فراگیری تولید یک نوشته سه بعدی که حریق گرفته و در حالا سوختن می باشد!!”. اگرچه این فراگیری جالب می‌باشد اما برای یک مبتدی مطلوب وجود ندارد چون کاربرد چندانی ندارد. از این رو تلاش نمایید در‌پی فراگیری های اصولی و کاربردی باشید.

علم موشن گرافیک علمی جذاب و دیدنی

چکیده مطالب گفته شده در این مقاله

تولید موشن گرافیک مقدمات و پیش نیازهایی داراست که میتوان ذکر کرد بی توجهی به هرکدام از آن ها منجر عدم پیروزی شما می باشد. این مقدمات را میتوان با چهار تیتر پایین قسمت بندی کرد:

-اطلاع از مبانی گرافیک
-شناخت اپلیکیشن های اولیه
-تهیه وسایل فیزیکی مربوطه
-یادگیری و تجربه کردن و ایجاد خلاقیت

مانند کلیه امور پشتکار و عشق شما سر برد شما می باشد. عملکرد فرمائید دوران خویش را رئیس فرمائید و از یادگیری پروژه هایی که کاربرد خاصی ندارند خودداری کنید. یادگرفتن ایجاد موشن گرافیک یک مقوله مولتی مدیا می‌باشد. شما بایستی هم ملاحظه کنید و هم گوش فرمایید و هم زمان آن را به حالت عملی انجام دهید. هر چقدر که پروژه های بیشتری را انجام دهید یک قدم به ماهر شدن نزدیک خیس می شوید. همینطور دیدن مثال های پیروز و قدرتمند موشن گرافیک، به ارتقای روءیت کرد شما امداد متعددی می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا