انیمیشن و سه بعدی

کاربردهای موشن گرافیک و تاثیر آن بر مخاطب در حوزه‌های مختلف

موفقیت در انتقال پیام

در عصر حاضر متن یا تصویر به تنهایی نمی‌تواند تاثیر کافی را روی مخاطب داشته باشد. افزودن انیمیشن به مفهومی که باید به مخاطب انتقال داده شود، تا حد زیادی اثربخشی پیام و مشارکت مخاطب را افزایش می‌دهد. موشن گرافیک می‌تواند مفاهیم را با جذابیت‌های بصری مانند تصاویر و رنگ‌ها٬ بازی با طرح‌ها و کلمات و تحرک به شیوه‌ای جذاب آراسته کند؛ این پیام متمایز و جذاب به درستی منتقل شده و در ذهن مخاطب می‌ماند. این همان چیزی است که کاربران در بیشتر کاربردهای موشن گرافیک از آن انتظار دارند.

کاربردهای موشن گرافیک

در حال حاضر می‌توان کاربردهای موشن گرافیک را در زمینه‌های مختلف مشاهده کرد. حتی زمینه‌هایی که در ارتباط با رسانه نیستند، از آن برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده می‌کنند. موشن گرافیک به علت وجود حرکت و صدا علاوه بر گرافیک، برای مخاطب جذابیت بیشتری دارد. از موشن گرافیک در هر زمینه‌ای برای ارائه محتوا، توضیح یا تاکید بر محتوا و جلوه دادن به نکات مورد نظر استفاده می‌شود. در این سبک، از تصاویر واقعی استفاده نمی‌شود و بخش فنی آن توسط طراحان گرافیک با استفاده از نرم ‌افزارهای طراحی افترافکت، فتوشاپ و ایلاستریتور انجام می‌شود.

موشن گرافیک توضیحی

یکی از رایج‌ترین کاربردهای موشن گرافیک این است که یک فرآیند یا مفهوم خاص را توضیح می‌دهد. این فرآیند یا مفهوم هر اندازه که پیچیده باشد، با استفاده از گرافیکی و حرکت به صورت قابل فهم برای مخاطبان تشریح می‌شود و علاوه بر جلب توجه، می‌توان با آن‌ها ارتباط احساسی نیز برقرار کرد.

تیزر تبلیغاتی

تبلیغات یکی از مهمترین و موثرترین کاربردهای موشن گرافیک است که جذابیت‌های خاصی برای مخاطب دارد. تیزرهای تبلیغاتی ساخته شده با موشن گرافیک، بر محصول یا خدمات تاکید دارد و یک شیوه جذاب برای معرفی محصول، نحوه استفاده و کاربردهای آن‌ است. مزیت و دلیل پرطرفدار بودن این صنعت، عدم نیاز به دوربین، بازیگر و فیلمبرداری است. رنگ‌ها و تصاویر گرافیکی متنوع، افکت‌‌‌های جذاب و موفقیت آن در جذب مخاطب از دلایل دیگر محبوبیت آن است.

طراحی رابط کاربری

از کاربردهای دیگر موشن گرافیک این است که به شما کمک می‌کند کار خود را متمایز از دیگران ارائه دهید و شاخص باشید. با ایجاد حرکت‌های روان روی گرافیک‌های خود می‌توانید به عنوان یک طراح رابط کاربری مطرح شوید و تفاوت‌ها را به رخ بکشید. از جمله این کارها می‌توانید با انیمیت کردن منو و قسمت‌های مختلف سایت خود در ذهن بازدیدکنندگان سایت ماندگار شوید.

آیکون متحرک

آیکون‌های متحرک بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند و در وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به شدت مورد استفاده قرار گرفته است. با هاور کردن آیکون ها در سایت خود می‌توانید یک انیمیشن ساده به نمایش بگذارید.

لوگو

لوگوی یک محصول یا برند اولین تصویری مخاطب از تجربه ارتباط با شما است و احتمالا آخرین چیزی است که از این تجربه به فراموشی می‌سپارد. از کاربردهای موشن گرافیک جذاب کردن لوگو است که با چند افکت می‌تواند لوگوی شما را نمایش بگذارید. هر چقدر طراحی و ساخت لوگو، دقت کنید و حرفه‌ای‌تر باشد، احساس مخاطبان به شما مثبت‌تر خواهد بود.

گیف

گیف‌ها از محبوب‌ترین انواع موشن گرافیک هستند که تعداد آن‌ها به ویژه در پیام‌ رسان‌ها به شدت افزایش یافته است. گیف‌ها انواع مختلفی دارد و از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی و یا به صورت بنرهای تبلیغاتی در وب استفاده می‌شود.

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال شاخه وسیعی از بازاریابی است که بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، در موتورهای جستجو و از طریق را شامل می‌شود. از کاربردهای موشن گرافیک می‌توان به اجرای اهداف تبلیغاتی در بازاریابی اشاره کرد. در این نوع از مشاغل، نه تنها هدف و پیام به درستی منتقل می‌شود، بلكه اغلب پاسخ مورد نظر نیز دریافت می‌شود. طبق آمار، ۹۲٪ از مشتریان در تصمیم نهایی خود از فیلم‌های آنلاین تأثیر پذیرفته‌اند که این موضوع اهمیت موشن گرافیک را به علت جذابیت آن بیشتر نشان می‌دهد.

اپلیکیشن

امروزه اپلیکیشن‌های بسیاری برای انواع کاربردها طراحی شده است. اما موفقیت همه آن‌ها یکسان نیست و برخی با توجه به کارایی زیاد، برای مخاطب خسته کننده است. طراحی حرکت در اپلیکیشن‌ها یکی دیگر از کاربردهای موشن گرافیک است. هنگامی که تصمیم به می‌گیرید به خاطر داشته باشید که کاربر باید در استفاده از آن تجربه جذاب و قابل قبول داشته باشد. موشن گرافیک میزان ماندگاری کاربر در اپلیکیشن‌ها را تا حد زیادی افزایش می دهد. همچنین با استفاده از موشن گرافیک می‌توانید ویدیوی کم حجم و جذابی در سایت یا اپلیکیشن خود بارگذاری کنید.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها شامل اطلاعات زیادی هستند که معمولا ارائه آن‌ها به صورت ساده برای مخاطب کسل کننده است. از جذاب‌ترین راه‌ها برای ارائه اینفوگرافیک، موشن گرافیک است؛ به این صورت که با انیمیت کردن بخش‌های متنوع اینفوگرافیک مانند نمودارها، برای مخاطب جذابیت ایجاد کنید و نیز می‎بر اهمیت داده‌ها تاکید کنید. علاوه بر این می‌توانید مخاطب خود را با مجموعه‌ای از داده‌های انیمیت شده راهنمایی کنید. با موشن گرافیک یک تجربه عالی از ارائه به مخاطب به صورت اینفوگرافیک را داشته باشید.

تیتراژ و عنوان فیلم

در تاریخچه موشن گرافیک آمده است که اولین کاربرد موشن گرافیک در حدود ۱۰۰ سال پیش برای نمایش عنوان فیلم‌های هالیوودی بوده است. عنوان و تیتراژ فیلم‌ها و سریال‌ها از پرکاربردترین انواع موشن گرافیک است که با گذشت زمان تقاضا برای آن کم نشده، بلکه خلاقیت و تنوع آن بیشتر شده است.

سخن پایانی

از کاربردهای موشن گرافیک می‌توانید در هر حرفه و کسب و کاری که هستید استفاده کنید. نوع حرفه، شرایط کاری و مخاطب هر شغلی متفاوت است اما موشن گرافیک این قدرت را دارد که برای سلایق و کاربردهای مختلف در نظر گرفته شود و در خاطر مخاطبان بماند. اگر می خواهید از نام یا محتوای خود خاطره‌ای ماندگار بر جای بگذارید، از موشن گرافیک استفاده کنید و از سایر رقبا متمایز شوید. مجموعه آموزشی تک نیز از صفر تا صد ساخت یک موشن گرافیک جذاب در کنار شما است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا