انیمیشن و سه بعدی

مبانی ساخت فیلم تبلیغاتی | آشنایی با روش تولید و تدوین تیزر‌های تبلیغاتی

مبانی ساخت فیلم تبلیغاتی و نکاتی که باید بدانید

در سال‌های اخیر پلتفرم‌های درج فیلم مثل آپارات و اینستاگرام به محیط حیاتی و تعیین‌کننده برای کسب و کار‌ها تبدیل شده‌اند و تبلیغات در آن‌ها بازخورد بسیار خوبی داشته است. به همین دلیل استفاده از فیلم‌ها و تیزر‌های تبلیغاتی امروزه در میان اهالی کسب و کار رواج بسیاری پیدا کرده است. در واقع درحال‌حاضر لازم نیست یک بیزنس در سطح خیلی بالایی فعالیت کند تا حاضر شود برای تبلیغات تلویزیونی، یک تیزر تبلیغاتی بسازد. بلکه کافی است یک پیج اینستاگرام داشته باشد و بخواهد کسب و کار خودش را در آن معرفی کند و توجه‌ها را به سمت خود جلب کند. اما تهیه یک فیلم تبلیغاتی کار آسانی نیست و برای انجام درست آن باید مبانی ساخت فیلم تبلیغاتی را بداید. در این مقاله می‌خواهیم به طور مختصر با نکات و نرم افزار‌های ساخت تیزر و موشن گرافی آشنا شویم.

آشنایی با مبانی ساخت فیلم تبلیغاتی در آموزش تک

رعایت مبانی ساخت فیلم تبلیغاتی

همانطور که گفتیم درست کردن یک تیزر تبلیغاتی به هر شکل امکان‌پذیر نیست و برای اینکه خروجی کار قابل قبول باشد و بتواند در مخاطب تاثیر بگذارد، باید نکات و اصول خاصی را در آن رعایت کرد.

اهمیت هدف تیزر تبلیغاتی

شاید با خودتان بگویید که معلوم است که هدف فیلم تبلیغاتی، تبلیغات است اما اینطور نیست. در حقیقت تبلیغات یک مفهوم کلی است و شما باید مشخص کنید که می‌خواهید با تبلیغاتتان به‌طور مستقیم مخاطب را به خرید محصولتان دعوت کنید، یا قصد دارید نام برند خود را در ذهن او بکارید و اعتمادش را برای آینده جلب کنید؟

این دو هدف تنها نمونه‌ای از اهدافی است که شما می‌توانید از ساخت یک تیزر تبلیغاتی داشته باشید. اما نکته مهم در مبانی ساخت فیلم تبلیغاتی اینجاست که برای هر نوع هدفی که در ساخت تیزر تبلیغاتی دارید، استراتژی خاصی در تولید و تدوین فیلم لازم است.

انتخاب نرم افزار با توجه به استراتژی تبلیغاتی

در دنیای تبلیغات از نرم افزار‌های مختلفی برای ساخت و تدوین تیزر‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود که هر کدام از آنها دارای مزیت‌ها و معایب مخصوص به خودش است.

رعایت نکات و مبانی ساخت فیلم تبلیغاتی در آموزش تک

شما باید ابتدا به استراتژی تبلیغاتی خود نگاه کنید و در هنگام استفاده از نرم افزار‌های مختلف ساخت تیزر و موشن گرافی بر اساس مبانی ساخت فیلم تبلیغاتی ، از ویژگی‌های آنها در راستای ایجاد حس مورد نظر خود در فیلم تبلیغاتی استفاده کنید.

مثلا اگر می‌خواهید تیزر تبلیغاتی‌تان حالت آوازخوانی داشته باشد تا در ذهن مخاطب بماند، باید هنگام استفاده از برنامه‌های ساخت تیزر به این نکته توجه کنید که تدوین‌تان سبک ریتمیک داشته باشد و تصاویر نسبت به ریتم آهنگ، عوض شوند.

برنامه‌های ساخت تیزر و موشن گرافی

در این بخش می‌خواهیم به معرفی و بررسی چند مورد از نرم افزار‌های ساخت تیزر و موشن گرافی بپردازیم که شما می‌توانید مطابق با استراتژی و علاقه خود از هر کدام از آنها استفاده کنید تا تیزر تبلیغاتی خود را بسازید و تدوین کنید.

برنامه مایا (Autodesk Maya)

یکی از بهترین نرم افزار‌ها در زمینه ساخت المان‌های ۳ بعدی و موشن گرافی است. این نرم افزار معمولا توسط افراد حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و اگر بتوانید کار کردن با آن را بی‌آموزید، کارتان در مسیر ساخت تیزر‌های تبلیغاتی بر اساس مبانی ساخت فیلم تبلیغاتی بسیار هموار و لذت‌بخش خواهد شد.

برنامه مایا قابلیت متحرک‌سازی و ساخت موشن گرافی دارد ولی بیشتر برای ساخت نماد‌های ۳ بعدی به‌کار می‌رود و افراد حرفه‌ای در حوزه تبلیغات نیز اکثرا در همین زمینه از آن استفاده می‌کنند.

ویژگی خیلی خوب نرم افزار Autodesk Maya که آن را برای افراد حرفه‌ای جذابتر می‌کند، قابلیت تنظیمات دستی و شخصی سازی محیط کاربری نرم افزار است. در واقع شما می‌توانید مطابق با نیاز خود ابزار‌ها را در هر کجای صفحه بگذارید و از آنها استفاده کنید.

نرم افزار ادوبی انیمیت (Adobe Animate)

یکی از موارد مهم مبانی ساخت فیلم تبلیغاتی توجه به خواسته مخاطب است. بنابراین هر چقدر هم که انیمیشن‌های ۳ بعدی چشم‌نواز و جذاب باشند، چون باز هم انیمیشن‌های ۲ بعدی (کاغذی) محبوبیت خودشان را دارند، استفاده از آنها در تبلیغات مهم است.

آشنایی با بهترین برنامه‌ها برای ساخت ویدیو تبلیغاتی در آموزش تک

برنامه Adobe Animate مخصوص تولید انیمیشن‌های ۲ بعدی است و در بسیاری از موارد برای تولید تیزر‌های تبلیغاتی و موشن گرافی به کار می‌رود. کار کردن با این نرم افزار خیلی دشوار نیست و با یکی دو هفته تمرین می‌توانید روی آن مسلط شوید.

این نرم افزار با ساختار لایه‌لایه به کاربر این امکان را می‌دهد که روی اجزای مختلف تیزر مثل صدا، تصویر، حرکت آنها و… نظارت داشته باشد و بتواند به سرعت آنها را دستکاری کند. این ویژگی برای افراد مبتدی نیز به شدت مفید است و باعث افزایش سرعت یادگیری آنها می‌شود.

نرم افزار Mocha After Effects

یکی از بهترین گزینه‌ها برای ویرایش ویدئو‌ها است که به شما این امکان را می‌دهد که به صورت پیکسلی بر روی ویدئو و تصاویر خود دستکاری کنید. این برنامه به علت امکانات بالا به شما کمک می‌کند تا روی مبانی ساخت فیلم تبلیغاتی را با توجه بیشتری نظارت کنید، و به‌همین دلیل اخیرا خیلی مورد توجه تدوینگران فیلم‌ها سینمایی قرار گرفته است. البته استفاده از این برنامه ارزان نیست و باید هزینه‌ای معادل ۴۰۰ هزار تومان به شرکت پشتیبانی‌کننده آن بپردازید.

بررسی مزایا و مبانی ساخت فیلم تبلیغاتی در آموزش تک

سخن پایانی

یادگیری مبانی ساخت فیلم تبلیغاتی و نحوه کار با نرم‌افزار‌های ساخت تیزر و موشن‌گرافی، مقدمه خوبی برای شروع فعالیت شما در بازار کار این حوزه است. آموزش تک برای یادگیری کامل مهارت‌های لازم برای ساخت فیلم‌های تبلیغاتی، یک دوره جامع تدارک دیده است که شما را از مرحله صفر راهنمایی می‌کند.

این پکیج آموزشی به شما کمک می‌کند تا قدم به قدم به مراحل بالاتر تخصص و مهارت در این زمینه برسید و در انتها نیز بتوانید پروژه بگیرید و شروع به کسب درآمد کنید. اگر به کار کردن در حوزه تبلیغات علاقه دارید و می‌خواهید شانس خود را در این زمینه محک بزنید، این فرصت را از دست ندهید و در این دوره آموزشی شرکت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا