طراحی و گرافیک

آموزش جامع نصب افزونه ها در وردپرس

افزونه ها در وردپرس از قسمت های بسیار پرکاربرد و با اهمیت در سیستم مدیریت محتوای وردپرس به حساب می آیند که به نوعی امکانات و آپشن ها مربوط به وردپرس در قالب انواع مختلف پلاگین ها و افزونه ها در وردپرس در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در حالت کلی زمانی که قصد راه اندازی و ایجاد یک سایت و یا تجارت اینترنتی برای خود دارید مرحله اول این است که سیستم مدیریت محتوای وردپرس را بر روی هاست و دامنه خود ثبت نمایید و سپس قالب و پوسته مناسب برای این سیستم مدیریت محتوایی استفاده نموده و یک ظاهر کاربر پسند برای آن ایجاد نمایید.(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

بعد از آن لازم است به نصب افزونه ها در وردپرس اقدام نموده و پلاگین های کاربردی مورد نظر خود را با استفاده از ده ها هزار افزونه موجود در سیستم مدیریت محتوای وردپرس که هر کدام از این افزونه ها در وردپرس دارای قابلیت های ویژه و منحصر به فردی بوده و با هدف خاصی طراحی شده اند، را در مخزن وردپرس جستجو کرده و آن را بیاید و در نتیجه سایت خود را به یک سایت با امکانات و آپشن های بیشتر و همچنین حرفه ای تر مبدل نمایید.

آموزش جامع نصب افزونه ها در وردپرس

افزونه ها در وردپرس

افزونه ها در وردپرس این امکان را ایجاد می کند که با به کارگیری آنها امکانات و قابلیت هایی که به صورت پیش فرض در قالب و پوسته سایت وجود ندارند و یا برنامه نویسی برای آنها انجام نشده را بر روی صورت خودکار و اتوماتیک اعمال نماییم. در حالت کلی افزونه ها در وردپرس دارای انواع و موارد گوناگونی هستند که هدف از طراحی هر کدام از افزونه ها در وردپرس حالتی خاص داشته و مختص همان افزونه می باشد.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

همچنین با توجه به تعداد زیاد افزونه که در سیستم مدیریت محتوای وردپرس وجود دارد شما می توانید چند نمونه مختلف از افزونه ها در وردپرس را بر روی سایت خود تست نمایید و در نتیجه با مقایسه انواع مختلف افزونه ها در وردپرس با یکدیگر هر افزونه که از قابلیت ها و امکانات بیشتری بهره مند بوده و بیشتر نظر شما را جلب می‌کند انتخاب نموده و آن را بر روی سایت خود نصب و پیاده سازی نمایید.

در صورتی که شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس بر روی سایت خود استفاده می کنید و می خواهید در زمینه نصب افزونه ها در وردپرس اطلاعات کافی کسب نمایید می توانید مطالب ارائه شده در این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و اطلاعات کافی در زمینه افزونه ها در وردپرس کسب نمایید.

قدم اولیه برای نصب افزونه ها در وردپرس

اولین کاری که نیاز است تا به مدیریت و نصب انواع مختلف افزونه ها در وردپرس بپردازیم، این است که به صفحه افزونه ها در پیشخوان وردپرس مراجعه نمایید.

نصب افزونه در وردپرس

برای وارد شدن به این صفحه کافی است، از منوی پیشخوان موجود در قسمت مدیریت به منوی افزونه ها مراجعه نمایید، وقتی که بر روی این لینک کلیک نمایید یک لیست برای شما به نمایش در می آید که در آن انواع مختلف افزونه ها در وردپرس که برای سایت ما پیاده سازی شده اند، قابل مشاهده می باشد. همچنین برای هر یک از افزونه های نصب شده بر روی سیستم ما یک سری ابزار جهت مدیریت و کنترل افزونه ها وجود دارد که با استفاده از آنها می توان به مواردی مانند غیر فعال کردن و فعال کردن افزونه، مشاهدات جزئیات یک افزونه و ویرایش افزونه مورد نظر پرداخت.

البته این گزینه ها بسته به نوع برنامه نویسی و کدنویسی افزونه مورد نظر می تواند منو های بیشتری را شامل گردد. در حالت کلی در زیر عنوان هر افزونه ای در سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک سری دکمه ها و علائم لازم برای مدیریت افزونه مورد نظر مانند، ویرایش، پاک کردن، فعال و یا غیر فعال کردن افزونه وجود دارد و همچنین در قسمت توضیحات نیز جزئیات مربوط به آن به همراه اطلاعاتی مانند نسخه افزونه، لینک نویسنده و سایر اطلاعات مربوط به افزونه قابل مشاهده می باشد.

با استفاده از جزئیات به نمایش در آمده در مورد افزونه این امکان وجود دارد که به صفحه مورد نظر افزونه در مخزن وردپرس وارد شده و اطلاعات دقیق‌تری در مورد افزونه که شامل پشتیبانی و لیست تغییرات در هنگام آپدیت و بروز رسانی افزونه می باشد دست یابی پیدا نماییم.

روش های مختلف نصب افزونه در وردپرس

در حالت کلی جهت نصب افزونه ها در وردپرس دو راه وجود دارد که با استفاده از این دو راه می‌توان نسبت به فعال کردن و نصب انواع افزونه ها با توجه به کارکرد این ابزار بر روی سایت مد نظر خود اقدام نمایید.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

روش نصب افزونه ها در وردپرس

راه حل اول استفاده از افزونه های موجود در مخزن وردپرس می باشد که این مخزن در در پیشخوان وردپرس وجود دارد و راه دوم برای نصب و فعال کردن انواع مختلف افزونه ها در وردپرس، نصب افزونه به صورت سفارشی می باشد که به این منظور لازم است تا به آپلود افزونه مورد نظر از طریق پیشخوان وردپرس و یا از طریق هاست اقدام کرد.

نصب افزونه ها در وردپرس از طریق مخزن وردپرس

در حال حاضر تعداد افزونه ها در وردپرس به صورت تقریبی چیزی در حدود ۵۲ هزار افزونه اعلام شده است که تمامی افزونه ها در مخزن وردپرس قرار دارند و هر کسیکه از سیستم مدیریت محتوای وردپرس بر روی وب سایت خود استفاده می کند می تواند از تعداد بسیار زیاد افزونه های وردپرس که در مخزن وردپرس وجود دارد استفاده نموده و با توجه به نیاز خودش نسبت به نصب انواع مختلف افزونه ها در وردپرس اقدام نموده و از امکانات ارائه شده توسط این افزونه ها نهایت استفاده را ببرد. به جهت آنکه نسبت به نصب افزونه ها در وردپرس از طریق مخزن وردپرس اقدام نماییم ابتدا لازم است تا از منوی پیشخوان وردپرس وارد قسمت افزونه ها شده و سپس بر روی گزینه افزودن کلیک نمایید.

شیوه نصب افزونه در وردپرس

زمانی که بر روی گزینه افزودن کلیک کنیم در صفحه که پیش رویمان باز می شود یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین افزونه ها قابل مشاهده خواهد بود که کاربر می توانند از تمامی آنها استفاده نمایند. در بعضی از موارد پیش می‌آید که کاربران به دنبال افزونه ای با کارایی خاص می گردند، در این هنگام لازم است تا از قسمت جستجوی افزونه که در بالای صفحه سمت چپ قرار دارد به دنبال افزونه مورد نظر خود بگردید.

برای انجام این کار لازم است عبارت مورد نظر را در قسمت جستجو افزونه ها سرچ نموده و مدت زمانی را صبر کنید تا نتایج جستجو برای شما به نمایش درآید و بعد از آن که افزونه مد نظر خود را در نتایج جستجو یافتید، می توانید بر روی گزینه هم اکنون نصب کن کلیک نموده، تا افزونه مورد نظر شما شروع به نصب شدن بر روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس نماید.

بعد از آن که فرایند نصب افزونه به اتمام رسید، دکمه هم اکنون نصب کن به دکمه فعال کردن تغییر پیدا خواهد کرد و در صورتی که بر روی این دکمه کلیک کنید، افزونه مورد نظر بر روی سایت شما فعال شده و می توانید از آن استفاده نمایید و بعد از آن می توانید با مراجعه به منوی افزونه ها که در پیشخوان وردپرس قرار دارد نسبت به سفارشی سازی و یا تنظیمات مربوط به افزونه مورد نظر خود اقدام نموده و آن را مدیریت نمایید.

نصب افزونه در وردپرس به صورت سفارشی

یکسری از افزونه ها نیز وجود دارند که در مخزن وردپرس موجود نبوده و توسط خود فرد و یا بعضی از توسعه دهندگان و یا طراحان سایت، کدنویسی و طراحی شده و یا این که توسط یکی از فروشگاه های مجاز افزونه مورد نظر به فروش رسیده و شما را خریداری کرده اید. برای نصب این افزونه ها در وردپرس باید از طریق بارگذاری و آپلود افزونه مورد نظر اقدام نموده و آن را بر روی سایت خود نصب نمایید.

این افزونه ها حالت تجاری و اقتصادی پیدا می کند و از همین رو در مخزن وردپرس وجود نخواهند داشت و با توجه به همین موضوع نمی توان از طریق روش قبلی که در مورد نصب افزونه در وردپرس برای شما توضیح دادیم برای نصب این گونه افزونه ها استفاده نمود بنابراین لازم است این افزونه را به صورت سفارشی آپلود نموده و بعد از آن بتوانید استفاده نمایید. در حالت کلی برای نصب افزونه ها در وردپرس به صورت سفارشی دو راه وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

نصب افزونه در وردپرس از طریق هاست

در برخی موارد پیش می‌آید که کاربر به پیشخوان وردپرس دسترسی نداشته و یا می‌خواهد مستقیم از طریق هاست نسبت به نصب افزونه ها در وردپرس اقدام نماید. برای انجام این روش لازم است در ابتدا به دایرکتوری یا همان پوشه /public_html/wp-content/plugins  مراجعه کرده و سپس نسبت به نصب افزونه اقدام نمود. بعد از آنکه به هاست سی پنل خود وارد شدید لازم است تا بر روی گزینه فایل منیجر کلیک کرده تا وارد فایل منجر هاست خودش شویم و بعد از آن وارد منوی /public_html/wp-content/plugins شویم. بعد از آنکه به مسیر گفته شده وارد شدید، مشاهده می کنید که لیست انواع مختلف افزونه ها در وردپرس که بر روی سایت شما نصب شده است اند، برای شما به نمایش در می آید.

نصب سفارش افزونه در وردپرس

هر کدام از پوشه های نمایش داده شده مربوط به یک افزونه خاص می باشد. در صورتی که شما قصد افزودن یک افزونه جدید را به سایت خود را دارید باید پوشه مربوط به افزونه را در این مسیر قرار دهید. برای انجام این کار لازم است تا از پوشه اصلی افزونه مورد نظر خود یک فایل فشرده و یا همان فایل زیپ تعیین نموده و بعد از آن که آن را ایجاد کردیم و روی گزینه بارگذاری یا همان آپلود کلیک نمایید تا در نتیجه صفحه آپلود افزونه برای ما به نمایش درآید بعد از آن که این صفحه برای ما به نمایش درآمد، فایل فشرده که از افزونه مورد نظر تان ایجاد کرده اید را فراخوانی کرده و در نتیجه این فایل با زدن دکمه آپلود بر روی هاست شما آپلود می گردد.

بعد از انجام این مراحل

مشاهده می کنید افزونه مورد نظر شما به هاست سی پنل شما اضافه شده و برای آنکه ادامه فرآیند نصب افزونه به درستی انجام شود لازم است تا افزونه مورد نظر از حالت فشرده یا زیپ خارج گردد. برای انجام این کار پوشه زیپ مربوط به افراد مورد نظر را پیدا نموده و بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه اکستراکت  یا همان Extract را انتخاب نموده و سپس در پنجره ای که پیش رو باز می شود گزینه اکسترکت فایل را کلیک می نماییم تا فایلهای مربوط به افزونه از حالت زیپ در آمده و به پوشه دایرکتوری یا همان پلاگین ها موجود در هاست افزوده گردد. در اینجا کار تمام است و آدرس مورد نظر شما به لیست افزونه ها در وردپرس در سایت شما به صورت تمام و کمال اضافه شده است.

برای اینکه بتوان از این افزونه استفاده کنید کافی است تا آن را فعال نمایید برای انجام فعال سازی افزونه مورد نظر لازم است به منوی پیشخوان وردپرس مراجعه نموده و در قسمت افزونه ها، افزونه مورد نظر که نسبت به نصب آن اقدام نموده اید را پیدا کرده و بر روی گزینه فعال کردن افزونه کلیک نمایید تا در نتیجه نرم افزار بر روی سایت شما فعال شده و بتوانید از آن استفاده نمایید.

نصب افزونه در وردپرس به صورت سفارشی از پیشخوان وردپرس

یکی دیگر از راه های نصب افزونه ها در وردپرس استفاده از پیشخوان وردپرس می باشد که برای این منظور کافی است از منوی افزونه ها موجود در پیشخوان وردپرس بر روی گزینه افزودن کلیک نموده، سپس در صفحه ای که باز می شود بر روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک نمایید تا از این طریق بتوانید افزونه مورد نظر که آن را دانلود یا خریداری نموده اید از سیستم خود فراخوانی نموده و بعد از انجام این کار بر روی گزینه هم اکنون نصب کنید کلیک نمایید تا آپلود افزونه مورد نظر شما شروع شده و در نتیجه این افزونه به لیست افزونه ها در وردپرس در سایت شما اضافه شده و بتوانید از آن استفاده نمایید.

نصب افزونه ها در وردپرس

راه اندازی افزونه در وردپرس

بعد از آنکه افزونه مورد نظر از سیستم تان فراخوانی شد و بر روی دکمه هم اکنون نصب کردید با توجه به حجمی که افزونه مورد نظر شما دارد ممکن است برای نصب افزونه مدتی زمان احتیاج باشد. بعد از انجام این کار نیز می تواند بر روی گزینه فعال کردن افزونه کلیک نمایید تا برنامه مورد نظر به لیست افزونه در وردپرس در سایت شما به عنوان یک افزونه فعال افزوده گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا