وب

قالب وردپرس چیست؟ و از کجا می توان قالب های وردپرس را پیدا کرد

در این مقاله، در مورد قالب وردپرس و نحوه استفاده از آن ها برای سفارشی کردن سایت، بحث خواهیم کرد. سپس قالب ها را بر اساس وب سایت ها تقسیم بندی می کنیم.

به عنوان یک کاربر جدید وردپرس، ممکن است در مورد سفارشی کردن سایت خود هیجان زده باشید. حتی ممکن است یک تصویر ذهنی از شکلی که سایت شما در پایان خواهد داشت، داشته باشد. با این حال، اگر شما تجربه ی طراحی یا برنامه نویسی نداشته باشید، به انجام رساندن تصور شما ممکن است کار دشواری باشد.(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

خوشبختانه، قالب ها یکی از ویژگی های ذاتی و مفید وردپرس هستند؛ که شما را قادر می سازند ظاهر سایت خود را سفارشی کنید و حتی قابلیت های اضافی را به آن بیافزایید. در واقع، با یک قالب مناسب، شما می توانید سایت خود را با مشخصات دقیق مورد نیاز خود (در بسیاری از موارد) بدون برنامه نویسی و یا تجربه طراحی سفارشی سازی کنید.

مقدمه ای بر قالب های وردپرس

قالب وردپرس

قالب وردپرس یک گروه از فایل های (گرافیکی ، برگه های استایل و کد) است که به طور کلی ظاهر وبلاگ یا وب سایت شما را تعیین می کند. قالب ها می توانند چیز های به بزرگی طرح بندی سایت شما یا به کوچکی رنگ های هایپرلینک را کنترل کنند. این موضوع به عنوان یک پوسته برای سایت شما، آسان به نظر می رسد؛ اما بسیار قدرتمند تر از یک پوسته است.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

به جای این که به سادگی یک ظاهر و حالتی را برای وبلاگ خود داشته باشید، یک قالب به شما امکان کنترل ارائه ی سایت را می دهد. به عنوان مثال، اگر درباره ی غذا وبلاگ می نویسید، و همچنین یک فروشگاه آنلاین دارید. یک قالب درست می تواند پست های وبلاگ شما را به یک شکلی نمایش دهد در حالی که برای صفحات فروشگاه، به یک شکل کاملا متفاوت نمایش داده می شوند.

قالب ها یک بخش ذاتی از وردپرس هستند. در واقع، پلت فرم، خود شامل تعدادی از قالب های خارج از جعبه / out of the box است. با این حال، چند دلیل برای این که ممکن است بخواهید قالب جدیدی را برای سایت خود انتخاب و نصب کنید، وجود دارد:

برای بهبود جاذبه های بصری وب سایت: اگر یک تصور خاصی برای وب سایت خود داشته باشید، می توانید یک قالب مناسب را انتخاب کنید و آن را سفارشی کنید تا نیاز های شما را برآورده کند.

برای فعال کردن سفارشی سازی های بیشتر برای طراحی: اگر شما هیچ تجربه طراحی یا برنامه نویسی ندارید، بسیاری از قالب ها با ارائه ی سفارشی سازی های زیاد، به شما کمک می کنند تا طراحی مناسب خود را ایجاد کنید.

برای اجرای قابلیت های اضافی: بسته به نیاز های شما، یک قالب ممکن است شامل قابلیت هایی مربوط به نوع وب سایت شما باشد که در جای دیگری پیدا نمی شود.

در حالی که نسخه ی پیش فرض و یا یک نسخه سفارشی از یک قالب می تواند برای بسیاری از وب سایت ها کار کند، در واقع هزاران قالب برای انتخاب وجود دارد، که niche ها و اهداف خاص را پوشش می دهد.

قالب های چند منظوره و قالب های Niche

به طور خلاصه، دو دسته متفاوت از قالب ها وجود دارد. دسته ی اول، قالب چند منظوره که برای تعدادی از niche ها و انواع مختلفی از سایت ها مناسب است. این نوع از قالب ها معمولا شامل انواع مختلفی از صفحات، اکستنشن ها، کد ها، ویدجت ها و ابزار هایی هستند که گزینه های بیشتری برای سفارشی کردن وب سایت فراهم می کنند، صرف نظر از این که تمرکز آن ها بر چه چیزی باشد.

در حالی که قالب های خاص niche نیز قابلیت سفارشی سازی دارند، اغلب برای یک موضوع یا صنعت خاص طراحی می شوند. اگر چه این نوع از قالب ها، به اندازه ی قالب های چند منظوره قابلیت سفارشی سازی ندارند، اما قابلیت های مناسبی برای نیازهای مورد نیاز وب سایت شما خواهد داشت.

در بیشتر موارد، در مورد انتخاب قالب وردپرس مناسب، پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. با این حال، قبل از انتخاب، نیاز های خود را مشخص کنید و به بودجه ی خود نیز به عنوان یکی از فاکتور ها توجه داشته باشید.

قالب وردپرس رایگان و پریمیوم

قبل از صحبت کردن درباره ی هزینه کردن پول، مهم است بدانید که بسیاری از قالب های وردپرس با کیفیت بالا، هیچ هزینه ای ندارند. قالب هایی که در فهرست دایرکتوری WordPress.org قرار می گیرند، باید یک فرایند review process را بگذرانند. این فرآیند، کیفیت را تضمین می کند و شما کافی است که صرفا بر اساس طراحی و عملکرد، قالب مورد نظر خود را انتخاب کند.

با این حال، نقاط ضعفی در قالب های رایگان وجود دارد. پشتیبانی آن ها معمولا حداقل است. بسیاری از قالب ها از طریق انجمن های اختصاصی پشتیبانی می شوند و معمولا مجبور می شوید خودتان راه حلی برای مشکلات پیدا کنید. علاوه بر این، به روز رسانی ها بسته به اولویت های برنامه نویس، ممکن است بیشتر ‘ad-hoc’ باشند.

مورد های پریمیوم در حالی که به همان شیوه ی رایگان وردپرس توسعه یافته اند، اما متفاوت هستند. در اغلب موارد، برای قالب های پریمیوم، پشتیبانی وسیع و به روز رسانی های بهبود یافته ای وجود دارد، و ویژگی ها و قابلیت هایشان نیز بیشتر است. با این حال، بسته به برنامه نویس، نیاز به پرداخت حق اشتراک منظم دارند. مطمئنا اگر فکر می کنید که نیاز به پشتیبانی و به روز رسانی منظم دارید، این هزینه موجه است؛ همچنین توصیه می شود که قالب خود را به روز نگه دارید تا مطمئن شوید که امن و مطمئن است.

در نهایت، انتخاب قالب رایگان یا پریمیوم، همیشه بر اساس الزامات منحصر به فرد شما خواهد بود. اگر وقت و تخصص دارید، قالب رایگان می تواند ایده آل باشد. با این حال، با توجه به تعداد زیاد تم های در دسترس، در بیشتر موارد، یک قالب پریمیوم به احتمال زیاد بهترین گزینه شما خواهد بود.

دو مکان با کیفیت برای پیدا کردن قالب های وردپرس

قالب وردپرس

همان طور که به طور خلاصه اشاره کردیم، مکان های زیادی برای پیدا کردن قالب های وردپرس وجود دارد که همه ی انواع بودجه ها و niche ها را پوشش می دهد. در ادامه ی مقاله، دو مورد از آن ها را معرفی می کنیم.

  1. دایرکتوری قالب های WordPress.org

دایرکتوری قالب وردپرس یک مخزن رسمی برای قالب های رایگان وردپرس است. شما می توانید از طریق وب به آن دسترسی پیدا کنید و یا از داشبورد وردپرس خود استفاده کنید.

دانلود و نصب قالب ها بسیار آسان است، به ویژه هنگامی که این کار به طور مستقیم در WordPress انجام می شود.

  1. به طور مستقیم از توسعه دهندگان قالب وردپرس

قالب وردپرس

بسیاری از توسعه دهندگان قالب وردپرس کار خود را به طور مستقیم به فروش می رسانند، اما باید بررسی های کیفیت را خودتان انجام دهید. در این جا دو مورد توصیه می شود:

  • StudioPress
  • Theme Hybrid

در حالی که هر دوی این پلتفرم ها، گزینه های گوناگونی از قالب ارائه می دهند، منابع دیگری نیز هستند که می توانید در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، WooCommerce قالب فروشگاه ارائه می دهد. این قالب به صورت اختصاصی برای تجارت الکترونیکی است و برای کار با پلاگین WooCommerce طراحی شده است. معمولا، یک جستجوی اینترنتی برای قالب niche خاص شما، گزینه های مختلفی را برای انتخاب ارائه خواهد داد.

اگر برای یافتن قالب مورد نظر خود جستجوی زیادی کرده اید، اما قالب مناسبی پیدا نکرده اید، می توانید مستقیما یک توسعه دهنده برای ایجاد قالب سفارشیِ خود، استخدام کنید. البته توسعه ی قالب های سفارشی، گران تر از انتخاب یک قالب پریمیوم “pre-packaged” است.

نتیجه گیری

ویرایش ظاهر و حالت وب سایت جدید وردپرس شما، بدون برنامه نویسی یا تجربه طراحی، بخش ذاتیِ استفاده از پلت فرم وردپرس است. وردپرس نه تنها شامل یک قالب پیش فرض است، بلکه هزاران گزینه وجود دارد که چندین niche و قیمت های مختلف را پوشش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا