انیمیشن و سه بعدی

ساخت موشن گرافیک ، چالشی لذت بخش

ساخت موشن گرافیک

اگر شما از جمله علاقه مندان دنیای دیجیتالی باشید ، قطعا نام موشن گرافیک را به مراتب در طول زمان های متفاوت شنیده اید. همانطور که می دانید در دنیای دیجیتالی آموزش موشن گرافیک و ساخت اون  یکی از ترند های مطرح محسوب می شود. علاوه بر این با توجه به رشد تقاضا تولید موشن گرافیک ، این رشته از جمله محبوب ترین رشته ها به جهت شغلی با درآمد عالی مطرح می شود.

این سوال پیش می آید چگونه می توان ساخت موشن گرافیک را آموزش دید؟ اصلا از کجا باید ساخت موشن گرافیک را شروع کنیم ؟ برای ساخت موشن گرافیک چه مهارت هایی نیاز است؟ آیا از پس ساخت موشن گرافیک بر میاییم؟ نگران نباشید ما برای تمامی سوالات شما راه حل های ویژه ای را داریم که به واسطه آن ها قادر خواهید بود تبدیل به یکی از حرفه ای های ساخت موشن گرافیک شوید.

همانطور که می دانید ساخت هر چیزی نیازمند ابزار است. در نتیجه ساخت موشن گرافیک نیز ، نیازمند ابزار به خصوص به خود است . پس از آنکه شما ابزار ساخت موشن گرافیک را به خوبی شناختید باید بدانید که نحوه استفاده از این ابزار چگونه است و در نهایت باید بدانید که پرداخت و ویرایش نهایی باید چگونه باشد که بتوانید کار را به بازار هدف ارائه نمایید.

آموزش پیشنهادی برای شما که در آپدیت این دوره تمامی این مسایل رو بصورت تصویری توضیح دادیم :آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت 

ابزار ساخت موشن گرافیک

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم ساخت موشن گرافیک نیازمند ابزار به خصوص خود است . شما بدون استفاده از ابزار مناسب قادر نخواهید بود تا در کاری حرفه ای شوید. ابزارهای بسیاری به جهت ساخت موشن گرافیک وجود دارند. باعث خوشحالی است که بگوییم نرم افزارهای تحت وب رایگانی هم به جهت ساخت موشن گرافیک وجود دارند اما به صورت کلی برای موشن گرافیک از برنامه های شرکت Adobe استفاده می شود.

مشهور ترین و محبوب ترین برنامه ساخت موشن گرافیک برنامه افترافکت است که شما در این برنامه قادر به ساخت موشن گرافیک های دو بعدی و سه بعدی خواهید بود. علاوه بر این شما در این برنامه قادر خواهید بود که صحنه سازی را انجام دهید و بلافاصله پس از ایجاد صحنه و کاراکتر های موشن گرافیک به آن ها حرکت بدهید.

ساخت موشن گرافیک ، چالشی لذت بخش

برنامه افتر افکت یکی از فوق العاده ترین و کاربردی ترین برنامه های شرکت ادوب است که شما به واسطه آن می توانید رویاهای خود را حقیقی کنید. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این برنامه امکان افزودن جلوه های ویژه و گزینه های منحصر به فرد در زمان ساخت موشن گرافیک است .

در نهایت باید بگوییم برنامه های دیگری همچون Mt Mograph و Jake in Motion به منظور ساخت موشن گرافیک وجود دارند. اگر که شما به دنبال ابزار های طراحی موشن گرافیک باشید گزینه های بسیاری در پیش رو شما قرار خواهد گرفت که شما بر اساس تجربه و کاربرد های هر کدام از این ابزارها در نهایت به صورت تخصصی از یکی از آنها یا از ترکیب چند تا از آن ها استفاده خواهید کرد.

کتابخانه بصری غنی بسازید

دومین مرحله برای ساخت موشن گرافیک به صورت حرفه ای دارا بودن منابع بصری حرفه ای و کافی است. زمانی که شما می خواهید از ابزار استفاده کنید و کار حرفه ای را انجام دهید باید متریال های حرفه ای را در اختیار داشته باشید. در واقع شما باید مجموعه غنی از آهنگ ها ، فیلم ها ، وکتور ها ، گیفت ها ، عکس ها و کاراکتر ها در اختیار داشته باشید.

ساخت موشن گرافیک ، چالشی لذت بخش

زمانی که شما از نظر متریال غنی باشید قادر خواهید بود تا با استفاده از ابزار حرفه ای ساخت موشن گرافیک ، پروژه ای حرف ای را بسازید و اعتبار بی نظیری در رابطه با این کار کسب نمایید. در نهایت باید بگوییم اگر که شما علاقه مند به ساخت موشن گرافیک هستید، باید جستجو گر حرفه ای باشید و آنچه را که از نظر کار شما ارزشمند است ذخیره نمایید.

آموزش پیشنهادی برای شما که در آپدیت این دوره تمامی این مسایل رو بصورت تصویری توضیح دادیم : آموزش موشن گرافیک | استاپ موشن در افترافکت | پروژه محور[/vc_message]

اصول ساخت موشن گرافیک را بشناسید

در ابتدا شما ابزار و متریال را می شناسید اما به واسطه این دو مهارت قادر نخواهید بود تا ساخت موشن گرافیک را انجام دهید . چرا ؟ زیرا شما اصول کار را نمی دانید. شما باید بر اساس اصول موشن گرافیک شروع به ساخت نمایید.به صورت کلی اصول موشن گرافیک بر اساس اصول انیمیشن در نظر گرفته می شود و شامل ۱۲ مرحله است که در زیر این ۱۲ قسمت را معرفی خواهیم نمود:

·   بسط و اسکواش
·   پیش بینی
·   صحنه سازی
·   تکنیک Pose to Pose و Straight Ahead
·   انجام اقدام ها و هم پوشانی
·   سهولت
·   آرک ها
·   اکشن ثانویه
·   زمان سنجی
·   اغراق
·   طراحی متریال
·   ارائه درخواست

برای ساخت موشن گرافیک ، کنجکاو باشید

افراد کنجکاو به سرعت همه چیز را یاد میگیرند. شما برای ساخت یک موشن گرافیک باید کنجکاو باشید ، باید نمونه های سایر افراد را بررسی کنید. زمانی که شما در حال بررسی نمونه های افراد دیگر هستید باید از خود سوال بپرسید . به عنوان مثال از خود بپرسید که چرا سازنده این موشن گرافیک چنین سناریو را در نظر گرفته است ؟ چگونه این موشن گرافیک ساخته شده است؟

معنای عمیق موشن گرافیک چیست ؟ از چه ابزارهای برای ساخت چنین موشن گرافی استفاده شده است ؟ در واقع شما به واسطه این سوال ها خود را در چالش عمیقی قرار می دهید و به واسطه حل کردن این چالش قادر خواهید بود تا به آن چه که می خواهید در ساخت موشن گرافیک دست پیدا نمایید.

ساخت موشن گرافیک ، چالشی لذت بخش

شما باید کارهای افراد حرفه ای در زمینه موشن گرافیک را بررسی کنید. پس از بررسی نمونه های حرفه ای موشن متوجه خواهید شد که آن ها به ساده ترین شکل ممکن کار خود را انجام می دهند. پس از آنکه نمونه ها را چک کردید تلاش کنید تا نمونه مشابه را ایجاد کنید. به واسطه این تجربه شما پس از مدتی تبدیل به فردی حرفه ای در زمینه موشن گرافی خواهید شد.

شروع به ساخت موشن گرافیک کنید!

تا اینجای کار شما به واسطه بسیاری از ابزارها از جمله آموزش های آنلاین و مجازی ، آموزش های حضوری ، بررسی نمونه ها و غیره تجربه نسبی و شناخت در رابطه با ساخت موشن گرافیک کسب کرده اید. حالا وقت این است که کار را انجام دهید. تا زمانی که شما ساخت موشن گرافیک را خودتان انجام ندهید هیچ موفقیتی نصیب شما نخواهد شد.

در واقع شما باید پس از یادگیری ، ساخت موشن را آنقدر تکرار کنید که ابزار و متریال در دستان شما شکل بگیرند و بدانید که چگونه و در کجا از آن ها استفاده کنید. تمرین ساخت موشن شما را تبدیل به یک فرد حرفه ای در این زمینه می نماید.

ساخت موشن گرافیک ، چالشی لذت بخش

شما باید بدانید که چگونه به واسطه ابزار و متریال ، ساخت موشن را انجام دهید. علاوه بر این شما باید عاشق کارتان باشید. اگر که شما به این فکر هستید که تنها از ساخت موشن به درآمد زایی برسید، کاملا در اشتباه هستید. این کار علاوه بر مهارت نیاز به عشق و علاقه دارد. افرادی در این زمینه موفق هستند که با عشق کار خود را انجام دهند.

سر و کله زدن با مشتریان متفاوت موشن گرافیک

شما در طول ساخت موشن با مشتریان متفاوتی رو به رو خواهید بود. برخی از مشتریان نمی توانند آنچه را که می خواهند بیان کنند یا برخی از آنها بسیار سختگیر و حساس هستند در نهایت این عشق شما است که می تواند به شما کمک نماید تا در این حرف بمانید و موفق شوید.

شما باید عاشق این کار باشید هر چند که باید بگوییم ساخت موشن گرافیک یکی از لذت بخش ترین کارهای است که بسیاری از افراد در طول زندگی خود می توانند انجام دهند. به همین خاطر اگر عشق و علاقه کار با نرم افزار ها را دارید و از جمله افرادی هستید که خلاقیت بسیاری دارند می توانید به طراحی موشن گرافیک به صورت حرفه ای فکر نمایید.

آموزش پیشنهادی برای شما که در آپدیت این دوره تمامی این مسایل رو بصورت تصویری توضیح دادیم :آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت 

در طراحی موشن گرافیک خلاق باشید

مهم ترین و قدرتمند ترین ابزار شما در ساخت موشن گرافیک خلاقیت شما است . شما باید بتوانید سناریو بنویسید باید بتوانید سناریو نوشته شده را به واسطه بهترین متریال ها و ابزار واقعی نمایید و در نهایت باید بتوانید مفهوم مورد نظر خود را به صورت حرفه ای به مخاطبین انتقال دهید.

توجه داشته باشید اینکه شما به صورت خشک یک مفهوم را برای کاربران بیان کنید تنها کاری که می نماید دلزدگی است. در واقع شما باید به ظریف ترین شکل ممکن و با نهایت خلاقیت یک موشن گرافیک را طراحی نمایید و مفهوم مورد نظر را انتقال دهید. در واقع خلاقیت شما بزرگترین و قدرتمند ترین ابزار شما در طراحی موشن گرافیک به شمار می رود .

از ایجاد خلاقیت در کار طراحی موشن گرافیک نترسید ، اگر که در رابطه با پروژه ای که به شما محول شده است احساس رضایت ندارید و حس می کنید اگر کار خاصی را انجام دهید پروژه بهتر به اتمام می رسد و در نهایت عملکرد رضایت بخش تری را خواهد داشت ، حتما پیشنهاد خود را به کارفرما ارائه کنید.

شما باید بتوانید برای خلاقیت خود دلیل و منطق داشته باشید که به واسطه آن در پروژه ها کارفرما خود را قانع کنید. در واقع خلاقیت شما و نحوه قانع کردن شما باعث می شود که یک کارفرما رضایت بیشتری از کار شما داشته باشید.

در واقع شما با ایجاد تغییرات مثبت و کارآمد به کارفرما این حس را القا می کنید که کار خود را بلد هستید و کارفرما می تواند به شما اعتماد نماید. به واسطه این ویژگی شما در نهایت قادر خواهید بود که پروژه های ثابت و قدرتمندی را در رزومه کاری خود قرار دهید.

شنونده خوبی باشید و کار را حرفه ای انجام دهید

یکی از مهم ترین و اساسی ترین مراحل در طراحی موشن گرافیک شنیدن است. شما باید به خوبی بشنوید در واقع شما باید متوجه شوید که کارفرما از شما دقیقا چه چیزی را می خواهد. اگر شما شنونده خوبی نباشید، کار شما مورد قبول واقع نمی شود. در واقع حتی اگر شما زحمت زیادی برای ارائه یک کار بکشید اما آن چیزی که کارفرما از شما خواسته است نباشد ، زحمت شما بی نتیجه است.

به خوبی بشنوید و چیزی را که متوجه شده اید برای کارفرما یا سفارش دهنده پروژه بیان کنید ، مراحل کار و اهداف را شرح دهید و در نهایت کار را شروع کنید. درک صحبت های سفارش دهنده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .

سخن آخر طراحی موشن گرافیک

در نهایت باید بگوییم که آموزش موشن گرافیک اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع شما باید ابزار و متریال ها را در آموزش موشن گرافیک یاد بگیرید اما این نکته را بدانید که ارزش کار شما به میزان تمرینی است که شما انجام می دهید نه به آموزشی که شما دریافت کرده اید. همانطور که می دانید تمرین باعث می شود شما در کاری به صورت حرفه ای عمل کنید. زمانی که شما شروع به ساخت موشن گرافیک می کنید.

باید کار خود را به هر کسی که در اطرافتان است نشان دهید ، نظرات آن ها را در رابطه با کار خود بدانید ، بر اساس نظرات بارها و بارها موشن گرافیک ساخته شده را ویرایش کنید. نظرات را به خوبی بشنوید و به نحو احسنت با ترکیب با خلاقیت خود انجام دهید. در نهایت شما به واسطه این روش قادر خواهید بود که تبدیل به یک طراح حرفه ای موشن گرافیک شوید.

اگر که می خواهید آموزش موشن گرافیک را شروع کنید باید بگوییم که:

ابزارهای فوق العاده ای به جهت آموزش این مهارت امروزه برای شما وجود دارد شما به واسطه دریافت یک آموزش با کیفیت و حرفه ای قادر خواهید بود تا در کوتاه ترین زمان ممکن و به ساده ترین روش کار خود را شروع کنید.

اگر شما بخواهید به صورت خودآموز ، آموزش موشن گرافیک ببینید زمان بسیار زیادی مورد نیاز شما خواهد بود و در نهایت شما همواره نکات خاصی را نخواهید دانست و مدت زمان زیادی طول می کشد تا شما تمامی نکات مورد نیاز برای طراحی موشن گرافیک را آموزش ببینید به همین جهت مرحله اول ساخت موشن گرافیک دریافت آموزش مناسب و حرفه ای است.

آموزش را انتخاب کنید که در مدت زمان کوتاه هر آنچه که نیاز دارید در رابطه با ساخت موشن گرافیک بدانید را در اختیارتان قرار دهد تا بتوانید به صورت حرفه ای شروع کنید و به فردی حرفه ای در این زمینه تبدیل شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا