انیمیشن و سه بعدی

ساختن انیمیشن | آشنایی با نکات مهم و بهترین برنامه‌های ساخت انیمیشن

ساختن انیمیشن | آشنایی با نکات مهم و بهترین برنامه‌های ساخت انیمیشن

انیمیشن و دنیای جذاب آن

انیمیشن به فرایند ایجاد توهم حرکتی از چند تصویر ثابت است. انیمیشن‌ها انواع مختلفی دارند و تولید هر کدام از آن‌ها، بسته به طراحان، محدودیت‌ها و منابع‌تان، روش‌های متنوعی دارد. در گذشته، برای ساختن انیمیشن تصاویر را با دست بر روی کاغذ کشیده می‎شد و یا عروسک‌های آن ساخته می‎شد و به صورت فریم به فریم با تغییر جهت، عکاسی می‎شد. اما امروزه، طراحان برای ساخت انواع انیمیشن‌ها، از نرم افزارهای بسیار قدرتمندی استفاده می‎کنند. برای آشنایی با نکات و مراحل تولید انیمیشن، حتما این مطلب را مطالعه کنید.

آشنایی با نحوه ساختن انیمیشن در آموزش تک

نکات مهم برای ساختن انیمیشن

مطمئنا برای این که بتوانید یک انیمیشن جذاب درست کنید، باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید. در ادامه مهم‌ترین نکات ساختن انیمیشن را بررسی می‌کنیم.

از بهترین نرم افزارهای بازار استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین گام‌ها در تولید انیمیشن، استفاده از یک نرم افزار مناسب، جدید و پر قدرت است. در این فرایند، تقریبا تمامی کارها قرار است با استفاده از نرم افزار انتخابی شما انجام شود، به همین دلیل، باید موردی را انتخاب کنید که به شما آزادی عمل بدهد و ابزارهای بسیار قدرتمندی را در اختیار شما قرار دهد.

از انیمیشن‌های دیگر الهام بگیرید

برای این که بتوانید ایده‌های مختلفی داشته باشید و هر چه ساده‌تر انیمیشن‌های زیبا تولید کنید، باید نمونه‌های قوی انیمیشن را بارها و بارها مشاهده کنید. برای این که بتوانید هر چه سریع‌تر به یک طراح حرفه‌ای تبدیل شوید، می‌توانید در زمان یادگیری نرم افزار مورد نظر، شروع به کپی کردن نمونه‌  ایده‌های دیگران کنید. این امر می‌تواند یک تمرین بسیار عالی در زمان یادگیری شما باشد. البته برای پروژه‌های اصلی، باید سعی کنید انیمیشنی یونیک را تولید کنید.

نکات مهم برای ساختن انیمیشن در آموزش تک

مراحل ساخت انیمیشن را به درستی یاد بگیرید

به طور کلی، ساخت انیمیشن به سه مرحله اصلی تقسیم بندی می‎شود. پیش تولید ( تولید داستان انیمیشن، شخصیت سازی و ایده اولیه )، تولید ( شبیه سازی صحنه‌ها و شخصیت‌ها و پس از تولید ( دادن جلوه‌های ویژه و اصطلاحات نهایی ) اصلی‌ترین مراحل ساختن انیمیشن است. اما نکته مهم این است که شما بتوانید به خوبی با این مراحل آشنا باشید. البته مراحلی کلی ساخت انیمیشن دارای نکات مهمی است که از این بحث خارج است.

گردش کار و برنامه مشخصی را برای خود تهیه کنید

بعد از این که نرم افزار و طراحی با دست را یاد گرفتید و قادر به ساخت انیمیشن‌ها شدید، باید یک گردش کار و یا برنامه مشخص را برای انیمیشن خود تهیه کنید. به عبارتی دیگر، باید در نظر داشته باشید که شخصیت‌ها و داستانی که در نظر دارید، چگونه باید پشت سر هم قرار بگیرند. این برنامه را باید درون یک کاغذ بنویسید و برای هر بخش داستان خود، یک خط زمانی مشخص تعریف کنید تا ساخت انیمیشن شما خیلی طولانی نشود.

اغراق و بزرگنمایی کنید

اگر به نمونه انیمیشن‌های مختلف دقت داشته باشید، متوجه می‌شوید که در حرکات و گفتار شخصیت‌ها کمی بزرگ نمایی وجود دارد که می‌تواند باعث جذاب‌تر شدن آن شود. به همین دلیل، شما هم باید از این امر الگو بگیرید و در طرح‌های خود از بزرگ نمایی و اغراق استفاده کنید.

اصول ساختن انیمیشن

ساختن انیمیشن مانند تمامی کارهای دیگر، اصول خاص خودش را دارد. طراحان با آشنایی و رعایت این اصول، می‌توانند چهارچوبی برای کار خود داشته باشید و پروژه مورد نظر خود را به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن انجام دهید. در ادامه هر یک از این اصول را بررسی می‌کنیم.

  • حفظ سادگی: مغز ما انسان‌ها پیچیده است اما برای ساخت انیمیشن باید این پیچیدگی را در قالب یک سادگی نشان دهیم. تا می‌توانید صصحنه‌ها و حرکت‌های انیمیشن را ساده طراحی کنید
  • شخصیت‌های پروژه خود را شناسید: برای خلق یک کاراکتر، نباید تنها به یک طرح دستی ساده بسنده کنید. بسیاری از طراحان حرفه‌ای، زمانی که می‌خواهند به شخصیت سازی بپردازند، بیش از ۱۰ها طرح از شخصیت مورد نظر خود را در حالت‌های مختلف طراحی می‌کنند تا بتوانند شخصیت آن را به خوبی درک کند. سپس بتواند بهترین طرح از آن شخصیت را استفاده کند
  • دیالوگ‌های خود را چندین بار گوش کنید: بهتر است که در صحنه‌های مختلف حتی صدای انیمیشن را قطع کنید و ببینید آیا حرکات شخصیت‌های شما متناسب با چیزی که قرار است در آن صحنه گفته شده سازگاری دارد یا خیر
  • روش‌های جدید ساختن انیمیشن را بلد باشید. با افراد مختلف و سرشناس در ساخت انیمیشن در ارتباط باشید و مدام از آن‌ها سوال کنید.

اصول مهم تولید انیمیشن در آموزش تک

بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن

همانطور که بیان شد، یکی از نکات بسیار مهم برای تولید انیمیشن، استفاده از یک نرم افزار قدرتمند و قوی است. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم برخی از بهترین نرم افزارهای تولید نرم افزار را به شما معرفی کنیم.

ایلوستریتور

ایلوستریتور یکی از قدیمی‌ترین نرم افزارهای مجموعه ادوبی است. این نرم افزار، با توجه به ویژگی‌های بسیار زیادی که دارد، به عنوان یکی از بهترین برنامه‌ها برای شخصیت سازی و تولید آثار گرافیکی به شمار می‌رود. این برنامه دارای ابزارهای بسیار زیادی است که می‌تواند به کاربران این امکان را بدهد تا بتوانند انواع تصاویر گرافیکی را تولید کنند.

البته دقت داشته باشید که تنها کاربرد این نرم افزار، برای تولید تصاویر گرافیکی نیست، به عبارتی دیگر با استفاده از این نرم افزار شما می‌توانید طرح‌های مختلفی را تولید کنید که این بدان معنا است که در صورت یادگیری ایلوستریتور، به راحتی می‌توانید وارد بازار کار شوید.

افترافکت

افترافکت یکی از بهترین برنامه‌ها برای ساختن انیمیشن است. این نرم افزار قدرتمند، تولید شده توسط مجموعه ادوبی است و به راحتی می‌توان با استفاده از آن، جلوه‌های ویژه، موشن گرافیک و … را طراحی کرد. افتر افکت ابزارهای دیجیتالی ارائه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها به راحتی می‌توانید مشخصات ویدیوها را دست کاری و یا ادیت کنید.

بهترین نرم افزار ساخت انیمیشن در آموزش تک

آموزش تک، بهترین انتخاب برای یادگیری انیمیشن

در این مطلب از وب‌سایت آموزش تک، نکات مهم و اصول ساختن انیمیشن را بررسی کردیم. انیمیشن یک هنر بسیار ارزشمند است و امروزه هواداران خاص خودش را دارد. اگر شما هم می‌خواهید به یک طراح حرفه‌ای تبدیل شوید، می‌توانید در دوره صفر تا آموزش موشن گرافی شرکت کنید تا بتوانید در کمترین زمان، با بهترین نرم افزارهای تولید انیمیشن و ابزارهای آن‌ها آشنا شوید. در این دوره اساتید ما به شما آموزش می‌دهند تا بتوانید به راحتی وارد بازار کار شوید و از این راه کسب درآمد کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا