طراحی و گرافیک

طراحی اینفوگرافیک

 

اینفوگرافیک یکی از شیوه های پرکاربرد در آموزش و تبلیغات به شمار می آید. یکی از بهترین روش های ارتباط با مشتری، ارتباطات بصری می باشد. در طراحی اینفوگرافیک امکانات خوبی جهت ایجاد ارتباطات بصری وجود دارد و از این رو اینفوگرافیک در تبلیغات، بسیار موثر واقع شده است. توسط اینفوگرافیک ها می توانید اطلاعات خیلی زیادی را در اختیار مخاطب قرار دهید. اینفوگرافیک ها برای بازاریابی و تبلیغات یک انتخاب بسیار مناسب می باشند. افراد زیادی وجود دارند که دوست دارند قبل از خرید یک محصول یا انتخاب یک خدمات، توضیحات کاملی از آن محصول و خدمت به دست آورند. از طرفی تصاویر قابلیت ارائه مطالب را قوی تر از متون دارا می باشند. پس اینفوگرافیک ها یک انتخاب مناسب برای انجام تبلیغات و ارائه اطلاعات لازم به مشتریان می باشند.(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

طراحی اینفوگرافیک
طراحی اینفوگرافیک

در نظر داشته باشید که با صرف زمان برای طراحی اینفوگرافیک و عدم موفقیت برای جذب مخاطب، دلسرد نشوید. این اول راه است و به دنبال راه حل جدید جهت رفع معایب کارتان بگردید. همچنین قواعد طراحی اینفوگرافیک را در نظر داشته باشید و سعی کنید این قواعد را رعایت نمایید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که رقبای شما هم اینفوگرافیک های متعددی طراحی می کنند و امکان دیده شدن آن محتوا قبل از اینفوگرافیک شما زیاد می باشد. پس با در نظر گرفتن این رقابت تنگاتنگ، اینفوگرافیک کارآمد و جذابی را طراحی نمایید.

 

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش ساخت اینفوگرافیک در پاورپوینت

 

طراحی اینفوگرافیک
طراحی اینفوگرافیک

اینفوگرافیک چیست

اینفوگرافیک که کوتاه شده واژه اینفورمیشن گرافیک می باشد برای گرافیک هایی اطلاق می گردد که با هدف اطلاع رسانی تولید می شوند. ارائه نمودار ها و داده های یک مجموعه به صورت گرافیکی را اینفوگرافیک می گویند. اینفوگرافیک ها در ارائه مطالب به کاربر ایده خوبی را دارند. اگر شما بخواهید حجم اطلاعاتی را که درون یک اینفوگرافیک و به صورت تصویر قرار گرفته است را به شکل متن برای کاربر ارائه دهید، مسلماً باید یک مقاله خیلی حجیم را به او تحویل دهید که کاربر با خواندن آن مقاله اطلاعات زیادی را نیز کسب نمی کند. اما اینفوگرافیک قابلیت ارائه اطلاعات بسیار زیادی را در کسری از ثانیه برای کاربران حتی غیر حرفه ای دارد.

طراحی اینفوگرافیک باید در نهایت خلاقیت و نوآوری انجام شود. افراد متخصصی که اینفوگرافیک های جذابی را طراحی می کنند، بر هفت قاعده پایبندند. این هفت قاعده در طراحی اینفوگرافیک، در واقع رمز موفقیت این افراد به حساب می آید. در ادامه این قواعد را ارائه می دهیم.

موضوع برای طراحی اینفوگرافیک

طراحی اینفوگرافیک موقعی موفق است و قابلیت جذب حداکثری مخاطبان را دارد، که بر اساس یک موضوع مناسب و جهت برطرف کردن یک مشکل از جامعه ساخته شده باشد. در واقع در ابتدای کار باید هدف خود را از طراحی اینفوگرافیک مشخص نمایید. بهترین روش برای انتخاب موضوع و تحلیل آن موضوع، قرار گرفتن در بطن جامعه می باشد. از خودتان سوال کنید که مخاطب چه مشکلاتی دارد و چه راه حل هایی جهت بر طرف کردن این مشکل وجود دارد؟

 

 

طراحی اینفوگرافیک
طراحی اینفوگرافیک

سپس عناوین متناسب با آن مشکل را لیست کرده و هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید. طراحی اینفوگرافیک بر روی یک موضوع مشخص، به صورت راهنما یا دستورالعمل انجام می شود. پس سعی کنید اطلاعاتی را که جمع آوری کرده اید، در قالب یک دستورالعمل یا راهنما، نگارش نمایید.

بحث در خصوص موضوع

سعی کنید از طریق چالش سازی، موضوعی را که انتخاب نموده اید در بین مخاطبان مورد بحث و تحلیل قرار دهید. با این کار در واقع محبوبیت موضوع خود را افزایش داده اید. روش های به چالش در آوردن یک موضوع در شبکه های اجتماعی زیاد می باشند. به عنوان مثال هشتگ هایی که بر روی یک موضوع مشخص دنبال می شوند، نوعی چالش سازی به شمار می آیند.

طراحی اینفوگرافیک
طراحی اینفوگرافیک

موقعی که یک چالش جدید در یک جامعه ایجاد می شود، بحث و گفتگو در باب آن موضوع زیاد می شود و از این رو شما می توانید موضوع یا محصول و خدمات خود را به عنوان یک چالش بر سر زبان های عموم مردم بیاندازید.

تغییر چشم انداز

سعی کنید مشکلی که در جامعه وجود دارد را به عنوان یک سوال مطرح کنید و سپس پاسخ آن سوال را به عنوان چشم انداز خود معرفی کنید. با این کار شما دستورالعملی که طراحی کرده اید را، در قالب یک چشم انداز به مخاطبان معرفی می کنید. یکی از پر کاربردترین ترفند های طراحی اینفوگرافیک همین روش می باشد.

طراحی اینفوگرافیک
طراحی اینفوگرافیک

به کار بردن جملات آشنا

سعی کنید در طراحی اینفوگرافیک از جملات آشنا و خاطره ساز استفاده نمایید. مردم در پی کنجکاوی که دارند، به دنبال مسئله می آیند و در نتیجه اینفوگرافیک شما مخاطب بیشتری خواهد داشت. شاید این جملات آشنا همان ضرب المثل های عامیانه باشند و با هدف تبلیغ کسب و کار ارائه شوند.

استفاده از آمار و ارقام

آمار و ارقامی که به صورت مستند و از سوی سازمان های مورد اعتماد ارائه می شوند، یکی از راهکارهای طراحی اینفوگرافیک موفق به شمار می آیند. شما می توانید با مقایسه آمارها، اینفوگرافیک خود را جذاب تر نمایید. به عنوان مثال اگر آمار جراحی های زیبایی را در یک اینفوگرافیک برای مخاطب نشان دهید، مخاطبان زیادی را جذب اینفوگرافیک خود نموده اید.

طراحی اینفوگرافیک
طراحی اینفوگرافیک

بیان اطلاعات زیادی

سعی نکنید در طراحی اینفوگرافیک یک مسیر مستقیم را طی نموده و فقط اطلاعات مرتبط را برای مخاطب ارائه دهید. همیشه سرکشی به سایر اطلاعات و سایر کسب و کارها می تواند، زمینه انتخابی شما را پر رنگ تر کند. شاید با ارائه مطالبی فراتر از موضوع انتخابی خود، بتوانید راه کارهای جدیدی را کشف کنید و باعث بهتر شدن محتوای اینفوگرافیک تان شود. طراحی اینفوگرافیک با هدف برطرف کردن یک مشکل از جامعه بوده است و ارائه مطالب اضافی باعث کشف حقایق و شاید رفع مشکلات مرتبط دیگری نیز بشود. از این راه کار غافل نشوید.

ترکیب موضوعات

سعی کنید موضوعات مختلفی را برای طراحی اینفوگرافیک انتخاب نمایید که به نحوی با هم در ارتباط باشند. در این مرحله این موضوعات را با یکدیگر ترکیب نمایید و نسبت به پر رنگ تر شدن اینفوگرافیک طراحی شده دست به کار شوید. ترکیب کردن موضوعات مختلف با زمینه ای یکسان باعث جذب حداکثری مخاطبان می شود.

 

منبع : تولید محتوا توسط رایا مارکتینگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا