وب

طراحی سایت سریع به کمک وردپرس| بررسی مزایا و قابلیت‌های وردپرس برای طراحی سایت

وردپرس؛ سریع‌ترین روش طراحی سایت

امروزه وردپرس به عنوان یک روش طراحی سایت سریع به شمار می‌رود. با کمک این سیستم مدیریت محتوا نیاز به صرف هزینه زیاد برای کدنویسی هم نیست. همچنین این سیستم مدیریت محتوا را می‌توان به راحتی به صورت شخصی یاد گرفت و نیازی به صرف زمان زیادی برای بالا آوردن یک سایت نخواهد بود. در مورد این سیستم مدیریت محتوا، مزایای و دلایل سرعت بالای آن در ادامه صحبت شده است که البته در دوره آموزشی طراحی سایت یا آموزش طراحی قالب وردپرس هم به صورت حرفه ای ما روی وردپرس کار کردیم.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک بستر ایجاد وب سایت رایگان و منبع باز است. در تعریفی فنی‌تر، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS)  است که با PHP نوشته شده و از پایگاه داده MySQL استفاده می‌کند. وردپرس ساده‌ترین و قدرتمندترین سازنده وب سایت  حال حاضر دنیا به شمار می‌رود. همچنین وردپرس یک بستر عالی برای طراحی سایت سریع به شمار می‌رود. از وبلاگ‌نویسی گرفته تا تجارت الکترونیک و  وب سایت‌های تجاری و کاری، وردپرس یک سیستم مدیریت همه کاره است. وردپرس با قابلیت بسیار متنوع و انعطاف‌پذیری زیاد طراحی شده و یک راه حل عالی برای ساخت وب‌سایت‌های بزرگ و کوچک در کمترین زمان است.

مزایای استفاده از وردپرس به عنوان روشی برای طراحی سایت سریع

با توجه به مقدمات گفته شده، اگر تعجب می‌کنید که چرا وردپرس چنین سیستم مدیریت محتوایی با کاربرد زیاد است، در ادامه برخی از مزایای آن به عنوان یک بستر طراحی وب سایت آورده شده تا ادامه دلیل این امر را بهتر درک کنید.

رایگان بودن

 نرم افزار وردپرس در WordPress.org برای دانلود و استفاده رایگان است. البته باید گفت که برای طراحی سایت سریع بعد از دانلود نرم‌افزار به صورت رایگان باید هزینه‌های لازم برای میزبانی وب و نام دامنه را پرداخت کنید.

سادگی

وردپرس به شما امکان می‌دهد به سرعت وب‌سایت خود را بسازید و محتوای مورد نظر خود را در آن منتشر کنید. حتی به عنوان یک مبتدی می‌توانید به راحتی از وردپرس استفاده کنید. برای این امر کافیست پکیج آموزش وردپرس را تهیه کرده و برای طراحی سایت از آن استفاده کنید.

انعطاف‌پذیری و استفاده آسان

وردپرس به شما امکان می‌دهد انواع مختلفی از سایت را از وبلاگ‌های شخصی و فروشگاه‌های آنلاین گرفته تا مجلات و روزنامه‌های آنلاین ایجاد کنید. همچنین دارای سیستم کاربری بسیار آسانی که چه برای طراحی سایت سریع و چه برای انتشار محتوا سریع، بستر بسیار مناسبی به شمار می‌رود.

منبع آزاد بودن

 وردپرس یک نرم افزار منبع باز است که دارای مجوز عمومی (GPL) است، این معنی که متعلق به یک شرکت یا نهاد واحد نیست. صدها توسعه‌دهنده و کاربر با یکدیگر برای بهتر شدن این سیستم مدیریت محتوا همکاری می‌کنند. منبع باز بودن این سیستم به معنای پیشرفت مداوم، پاسخگویی و استفاده رایگان برای همه هست.

سئو قوی

 بهینه سازی موتور جستجو (SEO)  یکی از مباحث مهمی است که در کنار طراحی سایت سریع باید به آن توجه ویژه شود. خوشبختانه وردپرس پایگاه کد استثنایی را برای سئو را به کاربران خود ارائه می‌دهد. در واقع به کمک این سیستم محتوای وب سایت شما از طریق موتورهای جستجوی رایج مانند گوگل سریع‌تر پیدا شود.

 نیازی به دانستن کد نیست

وردپرس نیاز به دانستن نحوه کدگذاری برای ایجاد وب سایت را برطرف می‌کند. در حالی که وردپرس از زبانهای مختلف برنامه نویسی استفاده می‌کند، نیازی به دانستن هیچ یک از آنها برای استفاده از وردپرس نیست. در واقع به کمک این ویژگی مهم، وردپرس نسبت به روش‌های دیگر چون طراحی اختصاصی هزینه وب دیزاین نیز کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین این امر باعث شده تا به عنوان یک سریع‌ترین روش طراحی سایت محسوب شود.

با تم‌های وردپرس قابل تنظیم است

تم‌های وردپرس یا همان قالب‌های آماده، طراحی سایت سریع را با وردپرس برای شما ممکن می‌کند. با یک کلیک یک دکمه، می‌توانید با استفاده از یک تم جدید وردپرس، ظاهر کل وب سایت خود را تغییر دهید. وردپرس پیشرفته‌تر، تم‌های بیشتر مانند المنتور را دارد.

قابل توسعه بودن با افزونه‌های وردپرس

نرم‌افزار اصلی وردپرس را می‌توان با افزونه‌ها توسعه داد. افزونه‌های وردپرس بیت‌های نرم‌افزاری هستند که می‌توانید برای افزودن ویژگی‌های بیشتر (مانند تجارت الکترونیکی، سئو، تهیه نسخه پشتیبان، فرم‌های تماس و موارد دیگر) در وب سایت خود بارگذاری کنید. هزاران افزونه وردپرس رایگان را می‌توانید در فهرست افزونه‌های این سیستم به آدرس اینترنتی WordPress.org پیدا کنید. همچنین پلاگین‌های پیشرفته‌تری نیز هست که با پرداخت پول می‌توانید آن را تهیه کنید.

 امنیت بالای وب سایت

در حالی که هیچ بستر وب سایتی از امنیت ۱۰۰ درصدی برخوردار نیست، اما در این بحث، با وردپرس یک تیم امنیتی هوشیار از توسعه‌دهندگان اصلی و کاربران همچنان در حال بهبود است. همچنین مسائل رایج امنیتی وردپرس معمولاً به دلیل خطای کاربر است، نه خود نرم افزار. بنابراین چه در طراحی و چه انتشار محتوا مدیریت سایت باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشد.

سرعت بالا

 وردپرس یک چارچوب وب سایت ناب است که دائما در تلاش است کد “bloat”  را حذف کند که سرعت بارگذاری وب سایت را کاهش می‌دهد. در واقع در کنار طراحی سایت سریع شما در هنگام بارگذاری سایت نیز با سرعت بالایی شما را همراهی خواهد کرد.

برخورداری از کتابخانه پرونده‌های رسانه‌ای

وردپرس دارای یک کتابخانه داخلی است که می‌توانید فایل‌های چندرسانه‌ای مانند تصاویر یا فیلم‌ها را در صفحات یا پست‌های خود بارگذاری و تعبیه کنید. حتی می‌توانید ویرایش‌های اساسی تصاویر خود را در وردپرس انجام دهید.

سخن پایانی

در نهایت باید گفت که وردپرس از ابتدای عرضه تا به امروز، میزبان دو سوم از سایت‌های کل جهان است. دلیل این امر به خاطر طراحی سایت سریع به کمک این سیستم است. فرقی ندارد که شما قصد راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی را دارید یا علاقه دارید یک وبلاگ برای انتشار محتوای خبری داشته باشید، وردپرس پایگاهی عالی برای شماست. بهتر است دست دست نکنید و سریع‌تر سایت وردپرسی خود را تأسیس کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا