انیمیشن و سه بعدی

گام به گام تا موشن گرافیک استاندارد

آیا می دانید برای داشتن یک موشن گرافیک استاندارد باید طراحی کل صحنه را در نظر بگیرید؟ فکر می کنید المان های مهم طراحی یک موشن گرافیک ( آموزش موشن گرافیک ) استاندارد چیست؟ شما برای رساندن مفهوم هدف خود باید یک داستان را روایت کنید آن هم در کمتر از ۲ دقیقه! به نظر بی رحمانه به نظر می رسد اما اگر گام به گام طراحی موشن گرافیک استاندارد را بدانیم هرگز سخت نخواهد بود.

المان های مهم موشن گرافیک استاندارد

باید بتوانیم یک برای داشتن یک موشن گرافیک استاندارد کل صحنه را طراحی کنیم! حال یعنی چه در واقع اگر موضوع شما فضای سبز است باید جنگل را طراحی کنید نه صرفاً یک درخت ساده!

باید نیاز انیماتورها به طور دقیق پیش بینی شود و بهترین لوازم بصری نیز در اختیارشان قرار بگیرد، طراحی کل صحنه باید در برابر آنچه بر روی صفحه قرار می گیرد بررسی شود.

مجدداً موضوع فضای سبز را در نظر بگیرید، در این مسیر باید انیماتور بدانید به چه میزان المان های Pan نیاز دارد و در این مسیر حتی باید بررسی شود که قرار است پشت درخت چه چیزی قرار بگیرد. این موارد هرگز در طرح های استاتیک دیده نمی شود، درست همین نقطه است که قدرت موشن گرافیک مشخص می شود. این قانون می بایست بر روی همه چیز روی صفحه اعمال شوند. نکته مهمی که در این مسیر دیده می شود ساخت تصاویری با کمترین anchor point است تا کار انیماتور برای شما آسانتر باشد.

موشن گرافیک استاندارد
موشن گرافیک استاندارد

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

امکانات لازم برای موشن گرافیک استاندارد

در ساخت موشن گرافیک استاندارد ابزار و امکانات نقش حیاتی دارند، در واقع در دسترس بودن امکانات سبب می شود که مسیر کار بسیار هموارتر باشد. داشتن امکانات سبب می شود که طراح بتواند هر ایده ای را ممکن سازد.

فرض کنید قرار است یک شخص متحرک در موشن گرافیک قرار بگیرد، به این ترتیب باید مطمئن شوید که تمام بدن وی با ارتباط صحیحی در تصویر قرار می گیرد به صورتی که وقتی بازویش را بالا می برد این موضوع هم از جلوی بدن وی و هم از پشت مشخص باشد. کارهای یک بعدی را کنار بگذارید. باید خطوط ارتباطی درست کشیده شود.

بهتر است صحنه ها را بر اساس متن تنظیم کنیم، در واقع برای صداگذاری نیاز است که دقت کافی اعمال شود، صحنه نباید از تصویر سریعتر حرکت کند، از طرفی اگر ۱۵ ثانیه بر روی یک تصویر ثابت بمانیم نیز منطقی نبوده و خسته کننده است. تنوع تصویر و هماهنگی با متن از موارد بسیار مهم است.

به زبانی آسانتر، باید برای خط یک تصویر در نظر گرفته و طول صداگذاری نیز برآورد استانداردی داشته باشد. هر تصویر باید به تصویر بعد ارتباط مشخصی داشته باشد.

موشن گرافیک استاندارد
موشن گرافیک استاندارد

موشن گرافیک استاندارد اشتباهات ساده را مجاز نمی داند

بدی ها و ایرادها اگر جزیی باشد به تنهایی تأثیر ندارد اما اگر چند ایراد جمع شود عملاً تمام تلاش ما بیهوده خواهد بود، ما اسم این ایرادها را اشتباهات بچه گانه در نظر گرفته ایم. همین اشتباهات ساده هستند که بیشترین ضربه به موشن گرافیک را می زنند و کیفیت آنها را زیر سوال می برد. بر روی جزئیات دقت کنید، در واقع دقت دائمی بر روی شخصیت های داستانی خیلی مهم است، اگر یک آدم در موشن گرافیک دیده می شود بررسی کنید که آیا اندازه دست و سر و پاها با هم سازگار است یا خیر.

در نظر داشته باشید که قوانین فیزیکی بسیار مهم است، به اشیا در موشن گرافیک بسیار اهمیت دهید، از خود بپرسید آیا این شی پس از پرتاب شدن می شکند؟ این موارد ساده از مهم ترین قوانین تولید موشن گرافیک استاندارد محسوب می شود. گرافیک استاندارد نیاز به دقت دارد.

موشن گرافیک استاندارد
موشن گرافیک استاندارد

حرفه ای بودن طراح موشن گرافیک استاندارد

برای ساختن یک موشن گرافیک خوب بهتر است پای افراد حرفه ای به میان کشیده شود. این افراد اغلب تجربه های خوبی دارند و سبب می شود که مسیر های میانبر برای شما نمایان شود، از طرفی از سوی این افراد اغلب دیده می شود که تفکرات بسیار خلاقانه هستند و این موضوع شما را در تولید یک موشن گرافیک استاندارد یاری می رساند. از هر نظر از پیشرفت های داستانی و ارائه بهترین دیدگاهی های انتزاعی کمک بگیرید.

اگر ایده ای در ذهن خود دارید که ربطی به موشن گرافیک ندارد مطمئن باشید که سبب می شود در روند کاری قرار بگیرید. گرافیک استاندارد اصول مشخصی دنبال می کند.

موشن گرافیک استاندارد
موشن گرافیک استاندارد

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

موشن گرافیک استاندارد شلوغ کاری ندارد

بهتر است به المان انتقال در موشن گرافیک اهمیت دهید، از انتقال های بی مورد و نامتناسب دوری کنید، شلوغ کاری های بی معنی سبب می شود که مخاطب از داستان شما دور شود، در نظر داشته باشید که بررسی ها نشان می دهد این مورد به نوبه خود از اشتباه ترین گزینه ها محسوب می شود که در موشن گرافیک شاهد آن هستیم.

چندان فرقی نمی کند که داستان شما طولانی است و یا چندین داستان مختلف را انتخاب کرده اید، به هر روی باید صحنه های شما با هم صحبت کنند. انتقال ها باید یکپارچه و حسی باشد و طبق داستان روایت شود.

استفاده از انیمیشن های ثانویه در واقع اضافه کردن یک لایه دیگر به متن است که اگر درست صورت نگیرد در نهایت منجر به بهم ریختگی شده و در نهایت کاربر را سردرگم می کند.

موشن گرافیک استاندارد
موشن گرافیک استاندارد

سخت ترین بخش تولید موشن گرافیک استاندارد

به جرات می توان گفت که در ساخت موشن گرافیک ها سخت ترین مرحله مربوط به ساخت شخصیت ها است، گاهی اوقات شخصیت های داستان بسیار زیاد هستند و در صورتی که مهارت و توانایی درست در این بخش وجود نداشته باشد قطعاً به دردسر می افتید.

اولین نکته برای طراحی شخصیت ها، دقت به آناتومی بدن آنها است که باید در نهایت منجر به حرکات طبیعی و حسی خوبی شود. در صورت نداشتن امکانات کافی روند انتزاعی می تواند یک جایگزین خوب محسوب شود. بهتر است برای بخش سخت تولید موشن گرافیک استاندارد بیشتر وقت بگذارید.

روند ساخت موشن گرافیک استاندارد یک دست و صاف است و سرعت حرکات و همینطور کشش عکس باید به طور دقیق تنظیم شود. بهتر است بخش هماهنگی بین تصاویر را چندین بار چک کنید. موشن گرافیک استاندارد باید به طور دقیق دنبال شود.

موشن گرافیک استاندارد
موشن گرافیک استاندارد

منبع : تولید محتوا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا