انیمیشن و سه بعدی

فریلنسر ثروتمند درگیر نرم افزار نیست!

آیا به نظرتون فریلنسری فقط به نرم‌افزار خلاصه میشه؟ اینکه من یک نرم‌افزار رو بلد باشم و بتونم ازش کسب درآمد بکنم؟

 

بزارید با یک داستان شروع بکنیم و این مبحث رو بازتر کنیم.

داستان دانشجوی باهوش

پاسخ این سوال رو  با یک داستان براتون شروع بکنم ، روزی یک دانشجوی ریاضی، با مبحث بهینه سازی سطح و حجم آشنا شد ، یاد گرفت ابعاد یک جعبه را طوری حساب کند تا کمترین مقوای ممکن در ساخت آن جعبه به کار برود. او بلافاصله یک قوطی کنسرو خرید تا ببیند آیا اصول ساده بهینه سازی در آن رعایت شده است یا خیر، با یک محاسبه ساده دید ابعاد کنسرت بهینه نیست!!  یعنی اگر ارتفاع کنسرو مثلاً دو سانتی‌متر کمتر شود و سطح آن کمی بزرگتر، با مصرف کمترین ورق ممکن بیشترین حجم حاصل می‌شود. در واقع این دانشجو نکته‌ای را یافت که باعث می‌شد در ساخت قوطی کنسرو ورق کمتری مصرف شود.

او بلافاصله نامه‌ای به سرپرست بخش تولید آن کارخانه نوشت و توضیح داد که شما با اصول ساده ریاضیات آشنا نیستید، او پیشنهاد خودش را مطرح کرد و با محاسبه نشان داد که این تغییر می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه تولید شود.

چند روز بعد سرپرست تولید در نامه‌ای پاسخ این دانشجو را چنین نوشت:

” سلام خیلی ممنون از پیشنهاد شما

میخواهم توجه شما رو به چند نکته جلب کنم که شاید ندانید:

۱)  آیا شما ابعاد ورقه‌های موجود در بازار را می‌دانید اگر ابعاد قوطی را تغییر بدهیمبخشی از هر ورق غیر قابل استفاده می‌شود و باید دور ریخته شود این خودش هزینه بسیار زیادی را تحمیل می‌کند

۲) اگر ابعاد قوطی کنسرو را تغییر دهیم باید ابعاد جعبه کارتونی که ۲۴ قوطیدر آنجا می‌شود را تغییر بدهیم و مصرف مقوا بیشتر می‌شود

۳) با تغییر ابعاد قوطی طبق گفته شما در ماشین‌های حمل جعبه‌های کمتری جا می‌شود و هزینه حمل و نقل بیشتر می‌شود

۴) ابعادی که شما گفته اید با ابعاد قفسه‌های فروشگاه‌های بزرگ همخوانی ندارد و فروشگاه‌ها محصول ما را در قفس خودشان قرار نخواهند داد.”

این مهندس چند دلیل دیگر هم نوشت و در پایان نامه‌اش نوشت شاید شما به ریاضیات مسلط باشید ولی درباره صنعت کنسروسازی چیزی نمی‌دانید

آیا نکته بسیار مهم و کلیدی داستان را درک کردید؟ شما شاید یک فریلنسر باهوش و عالی باشید ولی این کافی نیست! برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق و ثروتمند باید با صنعت فریلنسری آشنا شوید؛ هدف من دقیقاً همین است و سعی می‌کنم شما رو با جنبه‌های مختلف یک فریلنسر آشنا بکنم تا بتونید امپراطوری فریلنسری خودتون رو داشته باشید پاسخ این سوال اول که آیا فریلنسری فقط نرم‌افزار است اینجا جواب میدم ، باید بهتون بگم که خیر فریلنسری فقط نرم‌افزار و تخصص نیست فریلنسری یک پکیج کامل از تخصص، مهارت، بازاریابی، ارتباطات و… است.

در دوره صفر تا صد موشن گرافیکس تمام این مباحثی که به شما کمک می‌کنه به عنوان یک فریلنسر، ثروتمند باشید رو با شما در میون گذاشتم حتماً از دوره صفر تا صد موشن گرافیک مخصوص بازار کار دیدن کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا