انیمیشن و سه بعدی

برنامه تولید انیمیشن | معرفی شش مورد از بهترین نرم افزارهای انیمیشن‌سازی در بازار

انیمیشن سازی از طریق نرم افزار

ساخت انیمیشن یکی از جذاب‌ترین رشته‌های هنری است که با دانش کامپیوتری در هم آمیخته شده است و نتیجه، امروز بسیار شگفت انگیز است. روش‌های زیادی برای تولید انیمیشن قرار دارد و برنامه‌ها و نرم افزارهای زیادی برای این کار تولید شده‌اند که هر کدام معایب و مزایای خاص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم در مورد چندین برنامه تولید انیمیشن که بیشترین طرفدار و محبوبیت در دنیا را دارند، بیشتر توضیح دهیم.

آشنایی با برنامه‌های برنامه تولید انیمیشن در آموزش تک

برنامه‌ تولید انیمیشن لومیون

یکی از بهترین برنامه‌ها برای ساخت انیمیشن نرم افزار لومیون است. این نرم افزار به صورت حرفه‌ای در رندرینگ و ساخت انیمیشن استفاده می‌شود. حتی می‌توان از آن در مدل سازی نیز استفاده کرد. شما در این برنامه تولید انیمیشن به قابلیت‌های زیادی دسترسی دارید که از جمله‌ی آن می‌توان به افزودن محیط، مواد و عناصر، نورپردازی، اشیا، شاخ و برگ و جلوه‌های بصری در طراحی‌ها اشاره کرد.

یکی دیگر از مزایای این نرم افزار این است که قدرت رندر آن بسیار بالا است و در نتیجه شما می‌توانید نتیجه‌ی نهایی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدست آورید. بعلاوه امکان رندر سه بعدی نیز وجود دارد که درک بسیار خوبی از فضای طراحی شده به شما می‌دهد. از دیگر مزایای کار با این برنامه تولید انیمیشن این است که کار با آن به آموزش خاصی نیاز ندارد و تجربه‌ی کاربری بسیار خوبی دارد که می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان به اجزای مختلف آن احاطه پیدا کنید.

بررسی بهترین برنامه‌های تولید انیمیشن در آموزش تک

برنامه تولید انیمیشن مایا

نرم افزار مایا یکی دیگر از قدرتمندترین نرم افزارهای ساخت و تولید انیمیشن است که در بازار وجود دارد و کاربران زیادی از سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. بیشتر فیلم‌ها و کارتون‌های انیمیشنی با این نرم افزار ساخته شده‌اند. نتایج کار این برنامه تولید انیمیشن، برنامه‌های بسیار حرفه‌ای و واقعی هستند که حرف اول را در دنیا می‌زنند. محیط کار نرم افزار مایا بسیار کاربر پسند است بعلاوه ابزارهای آن بسیار واضح هستند و شما می‌توانید بعد از چند ماه آموزش کاملاً بر آنها مسلط شوید. در این نرم افزار قابلیتی به نام Arnold RenderView  وجود دارد که به کمک آن می‌توانید تغییرات لحظه‌ای را در محیط‌های بسیار واقعی با نورپردازی و در سطوح مختلف ببینید. همچنین می‌توانید انیمیشن و موشن گرافی‌های بسیار پیچیده‌ای نیز با آن تولید کنید.

یکی از مزایای استفاده از نرم افزار این است که کار با آن به مراتب از نرم افزارهایی مانند تری دی مکس آسانتر است اما متاسفانه مدل‌ها و الگوهای آماده برای استفاده از آن در بازار بسیار کم است و طراح باید بیشترِ کارها را خودش به صورت دستی انجام دهد.

برنامه تولید انیمیشن موهو

موهو شاید کامل‌ترین برنامه تولید انیمیشن در بازار است که فقط افراد بسیار حرفه‌ای در این زمینه‌ی هنری از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از کارتو‌ن‌های محبوب دنیا و حتی دو فیلم نامزد اسکار (Song of the Sea و Breadwinner) توسط این برنامه ساخته ‌شده‌اند. از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به ابزارهای کامل و جامع طراحی در آن اشاره کرد که شما می‌توانید همه چیز را با آنها طراحی کنید و به کمک قابلیت Smart Bones به آنها جان ببخشید. همچنین قابلیت مدیریت تعداد فریم‌ها و نحوه‌ی ترکیب آنها با سایر شخصیت‌ها و اشیا نیز در این نرم افزار وجود دارد.  نوعی دستگیره‌ی برداری Bezier هم وجود دارد که به کمک آن می‌توانید طراحی خود را به خوبی کنترل کنید و هماهنگی عناصر را در آن به شدت افزایش دهید.

برنامه تولید انیمیشن Blender

نرم افزار بلندر یک برنامه تولید انیمیشن اوپن سورس و رایگان است که شما می‌توانید در آن انیمیشن‌ها و طراحی‌های بسیار خوب و حرفه‌ای انجام دهید. این نرم افزار قابلیت‌های زیادی مانند ردیابی حرکت، جلوه‌های ویژه، ویرایش فیلم، ساخت بازی و … را دارد. یکی از مزایای آن این است که یک کتابخانه‌ی استاندارد از ابزارهای شبیه سازی دارد که کار طراحی را بسیار آسانتر می‌کند. در این نرم افزار طراحی انیمیشن طیف وسیعی از عملیات‌ها همچون همگام سازی صدا، راه رفتن خودکار، ویرایش حالت شخصیت‌ها، حرکات مستقل و … ممکن است. شما به کمک این نرم افزار می‌توانید انیمیشن‌های مسطح سه بعدی طراحی کرده و سپس به کمک قابلیت ریگ کردن می‌توانید آنها را به شخصیت‌های انیمیشنی تبدیل کنید.

برنامه تولید انیمیشن راینو

یکی دیگر از برنامه‌های تولید انیمیشن، نرم افزار راینو است که قابلیت‌های برنامه‌ی تری دی مکس را دارد با این تفاوت که سریعتر است و حجم بسیار کمتری دارد. با این حال برخلاف تری دی مکس مدل‌ها و الگوهای زیادی ندارد و بیشتر کار بر دوش طراح است. نرم افزار راینو برای ساخت اشکال و صحنه‌های پیچیده و حرفه‌ای بسیار مناسب است. از قابلیت‌های این نرم افزار می‌توان به ایجاد ترسیمات دو بعدی؛ سه بعدی سازی اشکال در کمترین زمان ممکن، افزونه‌ی وی ری ( واقعی کردن تصاویر) و رندر سریع اشاره کرد. بسیاری از افراد از این نرم افزار برای شرکت در مسابقات معماری استفاده می‌کنند.

آشنایی با ویژگی‌های برنامه تولید انیمیشن در آموزش تک

برنامه تولید انیمیشن افتر افکت

آخرین و رسماً محبوبترین برنامه تولید انیمیشن، نرم افزار افتر افکت است. این نرم افزار دارای مجموعه‌ی کاملی از ابزارها است که به کمک آنها می‌توانید طرح‌های بسیار زیبا و حرفه‌ای بکشید و به آنها جان ببخشید. امروزه از نرم افزار افتر افکت به عنوان یک نرم افزار حمایتی بسیار قوی در تهیه‌ی موشن گرافیک و جلوه‌های ویژه در بسیاری از فیلم‌ها و کارتون‌ها استفاده می‌شود.

تکنیک‌های زیادی در این نرم افزار وجود دارد که کار را برای طراح بسیار آسانتر می‌کنند که از جمله‌ی آنها می‌توان به تکنیک لوپ در افتر افکت، ریگ و انیمیت حرفه‌ای، چرخش کاراکتر‌ها در فضای دو بعدی و … اشاره کرد. آموزش این نرم افزار بسیار راحت است و شما می‌توانید آن را در عرض چند جلسه آموزش ببینید. از قابلیت‌های این نرم افزار می‌توان به سازگاری آن با برنامه‌های Adobe و رابط کاربر پسندی بالای آن اشاره کرد.

سایت آموزش تک

ما در سایت آموزش تک یکی از بهترین دوره‌های آموزشی ساخت انیمیشن را تحت عنوان آموزش صفر تا صد موشن گرافیک ارائه می‌دهیم. در این دوره‌ی آموزشی شما به صورت صفر تا صد با شیوه‌ی طراحی و کار با بهترین برنامه تولید انیمیشن یعنی افتر افکت، آشنا می‌شوید. شما نیازی به هیچ پیش زمینه‌ای انیمیشن سازی برای یادگیری این نرم افزار ندارید و تنها کافی است این دوره‌ی آموزشی را بگذرانید و بعد می‌توانید با آموخته‌های خود، حرفه‌ای‌ترین انیمیشن‌ها را بسازید و حتی کسب درآمد کنید. برای دریافت این بسته می‌توانید از طریق سایت ما اقدام نموده و در صورت بروز هر گونه سوال می‌توانید با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا