وب

بهترین افزونه‌های امتیازدهی در وردپرس | آشنایی با ویژگی‌ها و مشخصات هر کدام

وردپرس و دنیایی از افزونه‌ها

یکی از اصلی‌ترین اهداف تمامی سایت داران در بستر وب، افزایش بازدید کنندگان است. این امر می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلفی انجام شود که یکی از موثرترین آن‌ها، ارائه مطالب مورد علاقه آن‌ها است. این امر نه تنها می‌تواند بازدید کنندگان شما را افزایش دهد، بلکه می‌تواند باعث افزایش رضایت آن نیز شود. اما از کجا بفهمیم که بازدید کنندگان از چه مطالبی خوششان می‌‎آید؟ بهتر راه پرسیدن از آن‌ها، با استفاده از نظر سنجی و یا امتیازدهی به مطالب منتشر شده شما است. به همین دلیل؛ در ادامه قصد داریم برخی از بهترین افزونه‌های امتیازدهی در وردپرس را بیان کنیم تا بتوانید در این امر موفق‌تر باشید.

آشنایی با بهترین افزونه‌های امتیازدهی در وردپرس در آموزش تک

افزونه امتیازدهی و تاثیر آن بر کاربر

وردپرس دنیایی از افزونه‌های مختلف است و هر نیازی که شما داشته باشید، در این بستر می‌توانید با استفاده از افزونه‌های مختلف، آن را برطرف کنید. امتیازدهی نیز از این قاعده مستثنا نیست و تا به امروز افزونه‌های بسیار زیادی در این زمینه منتشر شده است که هر کدام از آن‌ها می‌توانند ساختار و ویژگی‌های متنعی داشته باشند. به عنوان مثال، برخی از آن‌ها به صورت ستاره‌ای هستند و کاربر با مشخص کردن تعداد ستاره‌ها از صفر تا پنج، می‌تواند میزان علاقه‌اش را به مطلب شما نشان دهد. البته لازم به ذکر است که خود وردپرس نیز برای نظرگیری در مورد افزونه‌های خود، از این سبک امتیازدهی استفاده می‌کند.

بررسی برخی از افزونه‌های امتیازدهی وردپرس در آموزش تک

البته افزونه‌های امتیازدهی می‌توانند سبک‌های دیگری نیز داشته باشند و حتی به صورت یک سوال دو گزینه‌ای نیز باشند. اما نکته‌ای که در این زمینه می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد، این است که شما باید افزونه‌های امتیازدهی در وردپرس را بشناسید و بتوانید به خوبی از آن‌ها در وب‌سایت خود استفاده کنید. این امر می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کاربران شما داشته باشد و حتی در برخی موارد نیز خط و مشی را برای شما ایجاد کند.

آشنایی با بهترین افزونه‌های امتیازدهی در وردپرس

همانطور که بیان شد، امروزه افزونه‌های بسیار زیادی در بستر وردپرس وجود دارد و وبمستران، در این زمینه کاملا آزادی عمل دارند تا بتوانند موردیی متناسب با سایت، سلیقه و نوع نیاز خود را انتخاب کنند. برخی از مدیران سایت‌ها، از فرم‌های مخصوصی برای جمع  آوری اطلاعات و علاقه بازدیدکنندگان سایت خود استفاده می‌کنند که در واقع این روش مناسبی برای متوجه شدن آنچه کاربران علاقه دارند نیست، زیرا زمان زیادی باید صرف شود و معمولا کاربران هیچگاه زمان و حوصله انجام این کار را ندارند.

اما استفاده از افزونه‌های امتیازدهی، در محل مناسبی از وب‌سایت شما، به آسانی کاربران را تشویق می‌کند تا به مطالب منتشر شده شما امتیاز بدهند و یا حتی دیدگاه‌های خود را در آن زمینه بیان کنند. در ادامه برخی از بهترین افزونه‌های امتیازدهی در وردپرس را بیان می‌کنم.

افزونه WP-PostRatings

یکی از بهترین افزونه‌ها برای امتیازدهی در وردپرس، پلاگین WP-PostRatings است. این افزونه بیش از ۱۰۰ هزار بار دانلود و نصب شده است که این امر می‌تواند نشان دهنده قدرت و محبوبیت بسیار بالای این پلاگین باشد. البته نصب این افزونه ممکن است برای افراد تازه کار کمی سخت باشد، زیرا پس از دانلود، باید چند کار کوچک را انجام دهید.

اما به طور کلی، این افزونه بسیار قدرت‌مند، دارای محیط کاملا انعطاف پذیر است و به صورت کاملا رایگان قابل دانلود می‌باشد. همچنین این افزونه دارای قابلیت شخصی سازی نیز می‌باشد و به همین دلیل، شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود، یا از امتیازدهی ستاره‌ای استفاده کنید یا یک قلب برای لایک کردن.

افزونه امتیازدهی YASR

بدون شک یکی دیگر از بهترین افزونه‌های امتیازدهی در وردپرس پلاگین YASR است. این افزونه بیش از ۲۰ هزار بار تا به حال دانلود شده است و امتیاز ۴٫۵ از ۵ را در مخزن وردپرس دارد. انی پلاگین دارای مزایای بسیار زیادی است که از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به پشتیبانی بسیار خوب، امکان استفاده به هر زبانی که کاربر بخواهد چه فارسی چه انگلیسی و …. اشاره کرد. به طور کلی YASR از سه قسمت کلی تشکیل شده که در ادامه آن را معرفی می‌کنیم.

  1. تنظیمات عمومی
  2. نقد چندگانه
  3. استایل

آشنایی با ویژگی‌های برخی از بهترین افزونه‌های امتیازدهی در وردپرس | آموزش تک

افزونه KK Star Ratings

یکی دیگر از محبوب‌ترین افزونه‌های امتیازدهی در وردپرس، kk Star Ratings است. این افزونه توسط kamal khan  منتشر شده و تا به حال بیش از ۹۰ هزار بار دانلود و نصب شده است که این امر نشان دهنده محبوبیت بسیار بالای آن است. سازندگان این پلاگین ادعا کرده‌اند که از نسخه ۲ به بعد در آن تغییرات اساسی ایجاد کرده‌اند. این پلاگین پشتیبانی بسیار خوبی از گوگل دارد، به عبارتی دیگر، گوگل امتیازهای ثبت شده توسط این افزونه را ایندکس می‌کند و در نتایج خود به نمایش می‌گذارد.

پلاگین kk قابلیت‌های متنوع و بسیار جالبی دارد، به عنوان مثال، در تنظیمات این افزونه شما می‌توانید انتخاب کنید که امتیازدهی به سایت داخل پست‌ها باشد و یا در صفحات دیگر، می‌توانید حالت  Rich Snippet گوگل را فعال یا غیر فعال کنید یا این که می‌توانید بستری را طراحی کنید تا هر IP تنها یک حق رای داشته باشد. به طور کلی قابلیت‌های بسیار زیاد این پلاگین، باعث شده تا به یکی از بهترین افزونه‌های امتیازدهی در وردپرس تبدیل شود اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که پلاگین kk ترجمه فارسی ندارد.

تاثیر استفاده از افزونههای امتیازدهی بر روی کاربران | آموزش تک

با آموزش تک، به یک طراح سایت حرفه‌ای تبدیل شوید

در این مطلب از وب‌سایت آموزش تک، با بررسی بهترین افزونه‌های امتیازدهی در وردپرس همراه شما بودیم. امتیازدهی در سالیان اخیر اهمیت بسیار زیادی در وب‌سایت‌های فارسی و غیره پیدا کرده است و تقریبا کمتر مجموعه‌ای را می‌توانید پیدا کنید که از این افزونه برای درک بهتر کاربران خود استفاده نکنند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده  از افزونه امتیازدهی، تنها یکی از روش‌های افزایش کاربران و رضایت آن‌ها است. اما در صورتی که می‌خواهید با روش‌های دیگر این زمینه نیز آشنا شوید، می‌توانید در دوره‌های آموزش صفر تا صد وردپرس مجموعه ما شرکت کنید تا در کمترین زمان، به یک وب‌مستر همه فن حریف تبدیل شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا