انیمیشن و سه بعدی

مزایای موشن گرافیک و کاربرد آن در تبلیغات و برند سازی سازمان‌ها

مقدمه

موشن گرافیک به ویدئو پویا و انیمیشنی گفته می‌شود که بیشتر جنبه سمبولیک دارد و برای برند سازی و تبلیغات اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه موشن گرافیک یکی از پرطرفدارترین رشته‌های هنر دیجیتالی شمرده می‌شود که افراد علاقه‌مند به آن می‌توانند به صورت تخصصی به کسب مهارت در آن بپردازند. در ادامه این مطلب درباره مزایای موشن گرافیک صحبت خواهیم کرد.

مزایای موشن گرافیک

اغلب افراد، شرکت‌ها، بازاریاب‌ها و به طور کلی کسانی که می‌خواهند مطلب یا محصولی را عرضه کنند، سعی در تولید قطعه‌ محتوایی دارند که بتواند در جلب نظر مشتری موثرتر واقع شود. از مزایای موشن گرافیک جذابیت بالا و پویایی آن است. حتی اگر کار موشن گرافیک شما خیلی هم جذاب نباشد، باز هم باعث افزایش ۲۶ الی ۸۷ درصدی میزان ترافیک سایت شما خواهد شد. از دیگر مزایای موشن گرافیک، قدرت متقاعد کنندگی بالای آن است.

چرا که به بیننده و مخاطب هدف شما حس مثبت و واقعی بودن آن چه که می‌بیند را القا می‌کند. همچنین از مزایای موشن گرافیک می‌توان به امکان ساده سازی پیام‌های سخت و پیچیده به ساده‌ترین و مفهومی‌ترین حالت ممکن است. تمام این مزایا باعث شده تا موشن گرافیک یکی از مهم‌ترین ابزارهای اعتماد سازی مشتریان قلمداد شده و به عنوان یک هنر رسمی شناخته شود. در ادامه این مطلب به سایر مزایای موشن گرافیک و امکانات آن خواهیم پرداخت.

قدرت بصری بالا

قدرت بصری بالا، از مهم‌ترین مزایای موشن گرافیک شمرده می‌شود که بازاریاب‌ها و افرادی که در زمینه مارکتینگ فعالیت دارند، برای برقراری ارتباط با مشتریان خود و انتقال پیام به آنها از این ابزار استفاده می‌کنند. به طور کلی جلوه‌ها بصری و محتوای ویدئویی بیشتر در ذهن انسان تاثیرگذار است؛ حال اگر این مفاهیم مانند چارت‌ها و دیاگرام‌ها به صورت موشن گرافیک انجام شوند، اثرگذاری آنها چندین برابر افزایش می‌یابد. بنابراین به کمک مزایای موشن گرافیک می‌توانید توجه مخاطب هدف خود را راحت‌تر جلب کنید.

انیمیشن‌ها و طراحی‌های خیره کننده

در واقع موشن گرافیک تنها به طراحی چارت‌ها، دیاگرام‌ها یا سایر محتوا محدود نمی‌شود؛ از مزایای موشن گرافیک می‌توان به قدرت این ابزار در طراحی حرکات اشاره کرد. کاری که موشن گرافیک انجام می‌دهد، جان دادن به طراحی‌های شما با استفاده از تکنیک‌های انیمیشن است. این روش به شما کمک می‌کند تا تمام ایده‌ها و محتواهای خود را به صورت انیمشن زنده و پویا دربیاورید تا مخاطبین شما، پیغامتان را واضح‌تر متوجه شده و بیشتر در ذهنشان نقش ببندد.

تلفیق پذیری

از بزرگترین مزایای موشن گرافیک امکان ترکیب با دیگر استایل‌های ویدئویی است. اگر تمایل ندارید که تمام کار شما از بخش‌های گرافیکی و انیمیشن ساخته شده باشد، می‌توانید با ترکیب امکانات موشن گرافیک با ویدیوهای واقعی خودتان، به ترکیب مورد نظر خود برسید. این امکان کمک می‌کند تا اثر بخشی کار چندین برابر شود.

برای این که ویدئو موشن گرافیک شما خاص‌تر و دلنشین‌تر باشد، می‌توانید از یک یا چند کاراکتر محبوب و دوست داشتنی یا انیمیشن‌هایی مثل وایت برد استفاده کنید تا حس قوی‌تری به مخاطب یا مخاطبین شما انتقال دهد. جزئیت بیشتر این ترکیب‌ها به این صورت است:

موشن گرافیک و اکشن زنده

اگر شما هم فکر می‌کنید برای استفاده از اکشن‌ها زنده با محدودیت رو به رو هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از تکنیک موشن گرفیک است. شاید در نظر شما غیر ممکن جلوه کند اما این ترکیب قادر است تمامی ایده‌ها و مفاهیمی که در ذهن شما وجود دارد را به صورت اکشن‌ها زنده و جذاب پیاده سازی کند.

موشن گرافیک و کاراکترهای انیمیشنی

 اضافه کردن یک یا چند کاراکتر انیمیشنی جذاب و دوست داشتنی می‌تواند حس طراوت و نشاط بیشتری به موشن گرافیک شما بدهد. با این کار مخاطب شما حس بهتری نسبت به محتوای شما خواهد داشت.

بازخورد به موقع

از دیگر مزایای موشن گرافیک بازخورد به موقع و قابل قبول آن است که به طور کلی می‌تواند نظرات زیادی از جانب مشتریان را به خود اختصاص دهد. طبیعتا نظراتی که به یک اثر جذاب ویدئویی جلب می‌شود بسیار بیشتر از یک سری مفاهیم بدون جلوه بصری خواهد بود. بنابراین با ایجاد یک محیط جذاب‌ و دوستانه توسط مزایای موشن گرافیک، می‌توانید به روند برند سازی فعالیت خود سرعت ببخشید.

استفاده‌ها مختلف از تکنیک‌ها موشن گرافیک

در این بخش از مطلب مزایای موشن گرافیک به شما راه‌کارهایی خواهیم داد که با به کار گیری آنها می‌تواند مشون گرافیک‌های جذاب‌تری تولید کرده و به کسب و کار خود بیش از پیش رونق دهید.

تصاویر و ویدئوهای حرفه‌ای بگیرید

بهتر است برای تولید موشن گرافیک خود، از تصاویر و ویدئوهایی که کیفیت بالایی دارند استفاده کنید. کیفیت بالای محتوای شما می‌تواند در انتها باعث ایجاد یک موشن گرافیک حرفه‌ای‌تر و زیباتر شود.

از یک استایل خاص برای ویدئوهای خود استفاده کنید

به خاطر داشته باشید که خروجی موشن گرافیک شما، یک متد رسمی برای معرفی کسب و کار شما به شمار می‌آید. پس در انتخاب نوع استایل ویدئو خود دقت کنید.

ایده‌های خود را به جذاب‌ترین صورت خود به مشتری انتقال دهید

موشن گرافیک برای انتقال مفاهیم سخت و پیچیده مانند آمار و ارقام بسیار مناسب و کاربردی هستند. می‌توانید به جای نمایش چارت‌ها و الگوریتم‌ها شغلی خودتان به شیوه‌های قدیمی و خسته کننده، از موشن گرافیک استفاده کنید.

انتقال مفاهیم آموزشی در این روش جذاب‌تر است

محتوایی که توسط موشن گرافیک تولید می‌شود مصداق بارز یک تصویر گویاتر از هزار کلمه است! با استفاده از قدرتی که موشن گرافیک دارد می‌توانید مفاهیم آموزشی مورد نظر خود را با روش‌های بسیار جذاب و آموزنده به مخاطبین خود انتقال دهید.

ایده کسب و کارتان را واضح‌تر و مختصر و مفیدتر توضیح دهید

اگر صاحب یک شرکت نرم افزاری، فناوری اطلاعات یا بیزینسی هستید که ساختار اطلاعاتی شما سخت و پیچیده است، با استفاده از مزایای موشن گرافیک به راحتی می‌توانید اطلاعات تخصصی شغل خود را به ساده‌ترین زبان ممکن در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

سخن پایانی

در این مطلب از سایت آموزش تک با شما همراه بودیم. موشن گرافیک، ویدئوهای نمادین و تبلیغاتی هستند که شرکت‌ه و سازمان‌ها برای معرفی ساده‌تر و البته جذاب‌تر تخصص خود از آن استفاده می‌کنند. در این مطلب بخشی از مزایای موشن گرافیک را با هم بررسی کردیم. اگر شما هم علاقه دارید توجه مشتریان خود را بیشتر از قبل جلب کنید، از این ابزار استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا