انیمیشن و سه بعدی

آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی به ساده ترین راه ممکن

آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی به ساده ترین راه ممکن

موشن گرافیک زیر شاخه ای از رشته طراحی گرافیکی است که به گرافیست این اجازه را می دهد که با استفاده از تکنیک های انیمیشن سازی و جلوه های ویژه فیلم ها و ویدیو های جذابی را تهیه کند. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که همواره از شنیدن نام موشن گرافیک به وجد آمده و به دنبال یادگیری  این هنر بسیار ارزنده هستید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی آشنایی لازم را پیدا کنید.

آموزش موشن گرافیک می تواند موقعیت های شغلی بسیار خوبی را برای شما به ارمغان آورد. با توجه به نیاز روزافزون کسب و کار ها به متخصصان در این حوزه بستر مناسبی برای کسب درآمد  برای شما وجود دارد پس در آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی تردید نکنید. چرا که تمام چیزی که به آن نیاز دارید خلاقیت است و بس.

اما قبل از هرگونه تصمیم گیری برای آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی این نکته را در نظر داشته باشید که برای موفقیت در این شاخه لازم است که خیلی جدی  برای یادگیری این حرفه برنامه ریزی کنید و از آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی مناسبی استفاده نمایید

شما به صرف زمان زیادی نیاز دارید تا از تسلط کافی برای انجام پروژه های موشن گرافیک پس از آموزش موشن گرافیک برخوردار شوید. مطمئن باشید که فضای جذاب و متنوع این شغل هرگز شما را خسته نخواهد کرد اما مانند هر تصمیم دیگری در زندگی لازم است تا با اطمینان و اطلاع کامل در خصوص تخصصی که می خواهید بیاموزید تصمیم گیری کنید.

آموزش پیشنهادی آموزشی برای شما که در این دوره تمامی این مسایل رو بصورت تصویری توضیح دادیم :آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت 

موشن گرافیک چیست؟

آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی
آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی

برای آموزش موشن گرافیک ابتدا باید این هنر و علم را به خوبی بشناسید. تصاویر ساخته شده به وسیله موشن گرافیک قطعه های کوتاه انیمیشنی و یا تصاویر دیجیتال خامی هستند که کنار یکدیگر قرار داده شده اند و توهمی از حرکت و یا گردش را برای بیننده به وجود می آورد. موشن گرافیک دوبعدی تخصصی بسیار به روز می باشد که هنوز منابع بسیاری در این زمینه در دسترس افراد وجود ندارد. موشن گرافیک نوعی از تصویر سازی متحرک دیجیتال است که به تصاویر ساده جان می بخشد و آنها را به حرکت وا می دارد. این تصاویر ممکن است، تصاویر هنری ساده ای باشند و یا وکتور باشند.

برای شروع به یادگیری و آموزش موشن گرافیک می توانید از هر نوع تصویری که می خواهید کمک بگیرید. معجزه زمانی به وقوع می پیوندد که شما با اعمال تغییرات مورد نظر خود تصویری از یک چهره ساده را به یک شخصیت متحرک بدل می کنید. شما با استفاده از موشن گرافیک می توانید یک ویدیو کامل و یا یک کلیپ تبلیغاتی و حتی یک فیلم کوتاه و دنیایی از محتواهای تصویری را ایجاد کنید.

مزایای آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی

مزیت اصلی در آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی که تا همین چند سال پیش هم وجود نداشت در این است که شما می توانید به راحتی و با استفاده از رایانه شخصی خود اقدام به یادگیری این تخصص نمایید. شما با دسترسی به سیستم رایانه خانگی بسیار ساده و معمولی که مشخصات مناسبی داشته باشد می توانید انیمیشن هایی با کیفیت بسیار بالا تهیه کنید.

مزیت دیگر آموزش موشن گرافیک که نسبت به دیگر تکنیک های انیمیشنی  این است که سابق بر این انیمیشن سازی سنتی کاری بسیار زمان بر بود و تبدیل کردن انیمیشن به تصاویر دیجیتال کاری بسیار عذاب آور بود. اما با استفاده از موشن گرافیک دو بعدی شما در کمترین زمان و به سادگی تصاویر متحرک با کیفیت بسیار بالا تولید خواهید کرد.

آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی

البته شما می توانید با استفاده از سیستم رایانه خانگی خود اقدام به تولید طرح هایی با استفاده از تکنیک موشن گرافی سه بعدی هم کنید اما برای انجام این کار به وقت بسیار بیشترو پردازشگر بسیار قوی تری نیاز دارید.

ابزار و استفاده از نرم افزارهای مرتبط با موشن گرافیک

یکی از مهم ترین قسمت های آموزش موشن گرافیک ، تصمیم گیری در انتخاب نرم افزاری که برای انجام موشن گرافیک می خواهید استفاده کنید انتخاب بسیار حساسی خواهد بود. اکثر انیماتور ها و اینفلونسر ها شما را به یادگیری برنامه Adobe Suite تشویق می کنند.

ما هم با آنها با این افراد موافق هستیم.  کسانی که با نحوه کار برنامه Adobe آشنایی دارند می توانند بلافاصله به سراغ برنامه Adobe After Effect بروند. آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی به شما این امکان را می دهد که تصاویری ساده را به سرعت به تصاویری متحرک تبدیل کنید.

در قدم بعدی شما می توانید از برنامه Adobe Illustrator کمک بگیرید با استفاده از این نرم افزار شما می توانید تصاویری که در اختیار دارید را بدون تغییر در کیفیت به هر اندازه ای که می خواهید تغییر دهید و در ساخت وکتور ها برای بکارگیری در انیمیشن خود  استفاده کنید.

برنامه دیگری که در آموزش موشن گرافیک به کمک شما می آید Adobe Photoshop است که البته همه شما درباره آن شنیده اید و می دانید که برای ویرایش و تغییر در تصاویر خود می توانید از آن کمک بگیرید و علاوه بر این می توانید تصاویر شطرنجی هم برای انیمیشن خود ایجاد کنید. با استفاده از برنامه Adobe Premiere Pro شما می توانید تمام ویدیو هایی که تهیه کرده اید را در قالب یک ویدیو در کنار یکدیگر قرار دهید.

شما می توانید علاوه بر برنامه Adobe Suit از برنامه Cinema 4D هم برای آموزش موشن گرافیک استفاده کنید. این برنامه جزو خانواده Adobe  نمی باشد اما در سطح وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد و مخاطبان بسیار زیادی هم دارد.

اقداماتی که نبایددر آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی انجام دهید

قبل از اقدام به آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی بهتر است این نکات را مطالعه کنید تا بتوانید تا حد بسیار زیادی در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

·   نباید خیلی ساده در گوگل به دنبال بهترین نکات در خصوص آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی بگردید. چرا که با وجود اینکه گوگل ابزار بسیار کاربردی است کیفیت کارهای موشن گرافیک را نمی سنجد و به همین دلیل رتبه بندی مناسبی برای کارهای تولید شده در موشن گرافیک ارائه نمی دهد.

·   برخی از تازه کار ها به غلط After Effect  را با موشن گرافیک اشتباه می گیرند و می اندیشند که این دو به موضوع واحدی اشاره دارند در حالی که اینطور نیست اگر این دو را به جای یکدیگر به کار می برید شما قطعا یک تازه کار هستید. After Effect یک نرم افزار است در حالی که موشن گرافیک یک تکنیک در انیمیشن سازی نیست. شما می توانید از هردوی آنها استفاده کنید اما باید بدانید که یکی از اینها یک نرم افزار است و دیگری یک هنر.

آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی

فریب راهکارهای جذابی که اینفلونسر ها به شما ارائه می دهند را نخورید

·   لطفا حداقل تا ۳ ماه اول فریب راهکارهای جذابی که اینفلونسر ها به شما ارائه می دهند را نخورید. این نکات راه حل نیستند و تنها میانبری برای افزایش سرعت آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی می باشند. تنها در شرایط خاصی به کار می آیند. شما بایند روش درست کار را بیاموزید و سپس به سراغ میانبر ها و نکات اینگونه افراد در آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی بروید.

·   بلافاصله بعد از اینکه اصول اولیه آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی را آموختید دورکاری را شروع نکنید. در این شرایط از شما پروژه های بی کیفیت در مقابل وجه ناچیزی در خواست می شود که هیچ کمکی به پیشرفت و یادگیری شما نخواهد کرد.

·   مثل هر کار دیگری در آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی نیز قرار است با شکست هایی هم مواجه شوید . فارغ از اینکه تا چه حد با استعداد هستید و یا اینکه چند بار فایل های خودآموز را زیر و رو کرده اید باز هم احتمال اشتباه برای شما وجود دارد و پس نا امید نشوید و به یادگیری ادامه دهید.

اصول و قواعد اولیه یادگیری موشن گرافیک

آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی

تمرین، تمرین، تمرین.  این اصل اولیه در آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی و یا هر حرفه ی دیگری است. شاید خودتان به خاطر نیاورید اما ۱۰۰ بار اولی که برای بستن بند کفش های خود تلاش کرده اید با شکست مواجه شده اید.  در این کار هم مانند هر کار دیگری باید با صبر و حوصله فراوان ساعت ها را صرف تمرین کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

تماشا کنید و به کار بگیرید

افراد زیادی هستند که وقت خود را فقط صرف تماشای خودآموز ها به منظور آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی می کنند. این کار واقعا مسخره و بیهوده ای است چرا که تا خودتان دست به کار نشوید و هر آنچه که در آن ویدیوی آموزشی می بینید را پیاده سازی نکنید چیزی نمی آموزید و تنها وقت خود را به بطالت گذرانده اید. زمانی که ویدیویی آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی را می بینید شما باید پس از چند لحظه دکمه توقف را فشار دهید و همه کار هایی که گفته شده است را انجام دهید. شما با انجام دادن این نکات می آموزید و نه تنها با تماشا کردن.

از کتابخانه تصویری بازدید کنید !

منظور ما از کتابخانه تصویری دنیای فیلم ها، تصاویر هنری و گیف ها تصاویر خیره کننده از مناظر و همینطور دنیای موسیقی است. هر آنچه که می توانید برای آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی پیدا کنید را به دقت تماشا کنید. تا ایده های خلاقانه بیشتری در ذهن شما شکل گیرد.

بسیاری از اوقات شما با استفاده از حافظه و خاطرات شخصی خودتان اقدام به خلق یک تصویر موشن گرافیک می کنید و نتیجه شما را شگفت زده خواهد کرد. حتی اگر یک موشن گراف بسیار حرفه ای هم باشید بدون داشتن دامنه ای از تصاویر بی نظیر و زیبا مانند نویسنده توانایی خواهید بود که کلمات کافی برای بیان مطلب مورد نظر خود را ندارد.

آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی

برای شروع از Adobe After Effect , Adobe Illustrator   استفاده کنید.

برای خلق بهترین تصاویری که در ذهن خود دارید این دو نرم افزار به کمک شما خواهند آمد. البته به خاطر داشته باشید که شما باید بیشتر تمرکز خود را رویAfter Effect بگذارید و عبارتی تنها ۲۵ درصد وقت خود را برای Adobe Illustrator    صرف کنید. با استفاده از ویدیو های آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی ،که همه چیز را از ابتدا تا انتها توضیح می دهند شما می توانید اصول و نحوه کار را بیاموزید.

حتی اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید هم نباید از بخش های مقدماتی آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی بگذرید چرا که ممکن است برخی از نکات از چشم شما دور مانده باشد و همین اطلاعات جزیی تاثیر بسیار زیادی در کار شما می گذارند.

قواعد ساخت انیمیشن در آموزش موشن گرافیک به زبان فارسی

بعد از اینکه به اندازه کافی با نرم افزار After Effect کار کردید و با نحوه کار این نرم افزار آشنایی کافی پیدا کردید و ده ها انیمیشن که با تکنیک موشن گرافیک ساخته شده است را بار ها وبار ها تماشا کردید نوبت به اصول انیمیشن سازی می رسد. ۱۲ تکنیک باعث می شوند که انیمیشن شما پویایی بیشتری داشته و جذابیت بیشتری هم پیدا کند.

– کشیدگی و در هم کوبید گی تصاویر
– قابل پیش بینی
– صحنه سازی
– مستقیم به جلو رفتن تصویر به تصویر
– حرکت
– آرام وارد تصویر شدن و آرام خارج شدن زا تصویر
– منحنی ها
– اقدامات ثانویه
– اغراق
– زمان بندی
– همپوشانی تصاویر
– نقاشی منسجم
– تجدید نظر

کنجکاو باقی بمانید

یکی از سریع ترین راه های آموختن آموزش موشن به زبان فارسی کنجکاوی است. حس کنجکاوی خود را تقویت کنید. زمانی که اثری موشن گرافیک از هنرمندی برجسته را تماشا می کنید از خود بپرسید او چطور این اثر را خلق کرده است؟ برای خلق این اثر از چه چیز هایی الهام گرفته است؟ چرا این اثر را خلق کرده است؟ و معت=نایی که در لایه های عمیق تر این تصاویر نهفته است چیست؟ سعی کنید انیمیشن مورد نظر خود را فریم به فریم نگاه کنید و به دنبال پاسخ سوال های خود بگردید.

تعهد کاری را به خاطر داشته باشید

این مهمترین بخش در کار آموزش موشن به زبان فارسی شماست. برای آنکه در حوزه کاری خود موفق باشید باید عاشق کار خود باشید. در این صورت کاری که انجام می دهید شور و هیجان را به زندگی شما می آورد و شیوه زندگی شمارا تغییر خواهد داد.

ممکن است پروژه هایی به شما واگذار شود که هیچ جذابیتی برای شما ندارد و یا ارباب رجوعی که کار را به شما سفارش داده است انسان وحشتناکی به نظر بیاید اما شما باید به خاطر داشته باشید که اینها بخشی از کار شما هستند و هر روز به خودتان بگویید که چقدر کارتان را دوست دارید و اگر باز هم به عقب برگردید دوباره همین کار را انتخاب خواهید کرد.

نکته کلیدی: بسیار از پیشتازان  این حوزه باور دارند که بهترین آثاری که خلق کرده اند مربوط به پروژه هایی بوده که برای شخص خودشان انجام داده اند. اگر برای انجام پروژه ای که هیچ علاقه ای به آن ندارید با خودتان به مشکل خورده اید ابتدا یک پروژه بر اساس علایق خود ایجاد کنید و مطمئن باشید سفارش پروژه های مرتبط با علایق شما هم به زودی از راه خواهند رسید.

شما لزوما نباید به واسطه انجام دادن پروژه ارباب رجوع به محبوبیت دست پیدا کنید بلکه این پروژه های شخصی شما هستند که قدرت شما را نشان داده و شما را به مورد مناسبی برای پذیرش سفارش افراد تبدیل می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا