وب

ساخت سایت

اینترنت سال ها است که به بخش جدایی ناپذیر از زندگی روزمره انسان ها تبدیل شده است. هر روزه میلیارد ها نفر از اینترنت استفاده می کنند. سایت ها محل های اصلی بازدید در اینترنت هستند.  تعداد ساخت سایت های ثبت شده امروز به رقم سرسام آور ۲ میلیارد نزدیک می شود و طی چند سال اخیر تعداد وبسایت ها رشد خیره کننده ای داشته است. در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳ میلیارد نفر از این سایت ها بازدید کرده اند.(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

این آمار نشانگر میزان اهمیت حضور فعال در وب است. برای فعالیت در اینترنت اولین اقدام طراحی سایت مناسب است. ساخت سایت می تواند برای نشان دادن اطلاعات شخصی یا نمایش دست آورد ها و حتی فروش محصولات و خدمات باشد. اگر شما نیز جزو کسانی هستید که به فکر ساخت سایت برای خود افتاده اید این مقاله می تواند به شما کمک کند.

تعیین نوع فعالیت قبل از ساخت سایت

اولین کاری که برای ایجاد سایت خود باید انجام دهید تعیین زمینه کاری سایت است. شما می توانید یک وب سایت شخصی داشته باشید. مانند افراد مشهور، پزشکان، دانشمندان، تاجران و بسیاری از افراد دیگر که برای ارائه بیوگرافی کامل خود از سایت استفاده می کنند. سایت های فروشگاهی، خبری و سرگرمی نیز معمولا حجم زیادی از بازدید کنندگان را به خود اختصاص می دهند. شما باید بدانید قصد دارید در وبسایت خود دقیقا چه کاری را انجام دهید.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

 

ساخت سایت
ساخت سایت

برای ساخت سایت از پلتفرم استفاده کنید

اگر می خواهید سایت کاربردی با ظاهر حرفه ای بسازید راحت ترین راه استفاده از پلتفرم های ساخت سایت است. در گذشته برای ساخت سایت نیاز به آموزش های کد نویسی داشتید. به همین دلیل شما برای ساختن سایت خود یا باید برنامه نویس حرفه ای می بودید یا یک برنامه نویس حرفه ای استخدام می کردید.

اما در سال های اخیر پلتفرم های زیادی برای ساختن وبسایت های مختلف به و جود آمده است. به طور کلی به این پلتفرم ها سیستم مدیریت محتوا گفته می شود. پلتفرم ها نرم افزار ها ای هستند که کار سخت کد نویسی را برای شما انجام می دهند. شما با استفاده از این نرم افزار ها به راحتی و با چند کلیک می توانید صاحب وب سایت شوید.

در حال حاضر محبوب ترین پلتفرم ساخت سایت، وردپرس است. این سیستم مدیریت محتوا با استفاده از هزاران تم، پوسته، افزونه و سایر ویژگی های کاربردی به شما این امکان را می دهد که تقریبا هر کاری که می خواهید را بدون وارد کردن حتی یک کد با کلیک کردن بر روی چند آیکون انجام دهید. فرقی نمی کند که بخواهید در چه زمینه ای فعالیت کنید مطمئنا وردپرس برای شما چند گزینه خوب در جیب خواهد داشت. رایگان بودن و قابلیت شخصی سازی سبب شده ۶۰ درصد سایت های فعال بر روی این پلتفرم قرار داشته باشند. سیستم های مدیریت محتوای دیگر نظیر جوملا، دروپال و مگنتو نیز کار ساخت سایت را برای شما به آسانی انجام می دهند.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 

ساخت سایت
ساخت سایت

انتخاب دامنه و هاست مناسب برای ساخت سایت

دامنه ها در واقع نام و آدرس وب سایت ها هستند. همه سایت ها در اینترنت با یک نام مشخص شناخته می شوند. نام یا آدرس سایت می تواند باعث جذب هزاران بازدید کننده شود پس سعی کنید که نام و آدرس مناسبی برای سایت خود انتخاب کنید. رقابت در انتخاب آدرس مناسب بسیار شدید است و باید قبل از انتخاب نام، بررسی کنید قبل از شما کسی از این نام استفاده نکرده باشد.

میزبانی وب یا وب هاستینگ در واقع سرویس دهنده ای است که سایت شما را در شبکه اینترنت قرار می دهد. سرویس دهنده های زیادی در اینترنت وجود دارد و شما با جستجوی ساده می توانید سرویس دهنده مناسب خود را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن سرویس دهنده مناسب و انتخاب دامنه شما باید هزینه ای برای میزبانی به سرویس دهنده خود پرداخت کنید. این یکی از هزینه های پایه و همیشگی شما است که برای ساخت سایت باید بپردازید.

ساخت سایت
ساخت سایت

ساخت سایت و در دسترس قرار دادن آن

در مرحله آخر شما سایت خود را بر روی اینترنت فعال خواهید کرد. ابتدا باید بر روی پلتفرمی که از قبل انتخاب کرده اید طراحی سایت خود را انجام دهید. با توجه به ابزار های رایگان و نصب آسان آن ها به راحتی می توانید یک سایت زیبا با استفاده از وردپرس یا سایر سیستم های مدیریت محتوا بسازید. در وردپرس تعداد زیادی پوسته مناسب موضوع سایت شما وجود دارد که می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید. سپس می تواند سایت خود توسط سرویس دهنده و دامنه ای که از قبل خریداری کرده اید در اینترنت قرار دهید.

قبل از در دسترس قرار دادن سایت باید محتوای مناسبی برای آن تهیه کنید. ساخت سایت زمانی کامل می شود که شما تعداد مناسبی صفحه منطبق با موضوع اصلی سایت داشته باشید. این صفحات باید دارای محتوای مناسبی باشند تا بازدید کنندگان را وارد سایت شما کنند. این محتوا بستگی به نوع فعالیت شما دارد. سایت های خبری روزانه ده ها یا صد ها محتوای متنی یا تصویری تولید می کنند. اگر قصد ساخت سایت فروشگاهی را دارید محصولات شما محتوا های شما هستند. تولید محتوا یک کار تخصصی است و شما نیاز دارید تا از قوانین حاکم بر موتور های جستجو آگاهی داشته باشید تا بتوانید کاربران و بازدیدکنندگان مناسب خود را پیدا کنید.

کلام آخر

به همین راحتی شما می توانید صاحب یک سایت اینترنتی شوید. همانطور که دیدید ساخت سایت کار ساده ای است و شما بدون داشتن تجربه و مهارت خاصی می توانید سایت دلخواه خود را طراحی کنید. اما ساختن یک سایت حرفه ایی و موفق نیاز به تجربه و مهارت های  زیادی دارد. طراحی سایت با پلتفرم های رایگان بدون مشکل نیستند و شما گاهی نیاز به شخصی سازی فضای سایت خود دارید و برای این کار باید از دانش کد نویسی بهره ببرید. به شما پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال کسب و کار اینترنتی هستید و نیاز به سایت خاصی دارید حتما با یک تیم حرفه ای و با تجربه طراحی سایت مشورت کنید. یک پروژه موفق نیاز به تجربه افراد موفق دارد تا با ریزه کاری های این کار آشنایی داشته باشند.

 

منبع : طراحی سایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا