انیمیشن و سه بعدی

آموزش پروژه محور موشن گرافیک ، کاربردی ترین نوع آموزش

آموزش پروژه محور موشن گرافیک ، کاربردی ترین نوع آموزش

حتما شما هم با دیدن موشن گرافیک و تصاویر جذابی که با استفاده از این هنر به وجود می آیند به سراغ مطالعه مقاله آموزش پروژه محور موشن گرافیک آمده اید و حالا قصد دارید تا خورد تا تبدیل به یک موشن گرافیست شوید. باید بگوییم که ایده جالبی را در سر می پرورانید و با توجه به پتانسیل بسیار بالای این حرفه باید گفت که انتخاب خوبی کرده اید.

اگر از جمله افرادی باشید که همواره به خاطر خلاقیت تان زبانزد همگان بوده اید که دیگر باید گفت این شغل برای شما ساخته شده است پس در آموزش موشن گرافیک تعجیل کنید. زمانی که برای یادگیری موشن گرافیک تصمیم قطعی را گرفته اید تازه در ابتدای راه ایستاده اید و یا شاید بهتر باشد بگوییم تازه در ابتدای چهارراه ایستاده اید چرا که حالا باید تصمیم بگیرید می خواهید از کدام روش آموزشی برای یادگیری موشن گرافیک بهره ببرید.

آموزش پروژه محور موشن گرافیک

احتمالا تا الان شما نرم افزار مورد نظر خود را برای یادگیری انتخاب کرده و با فضای نرم افزار هایی همچون After Effect  و Premiere Pro آشنا شده اید و حالا نویت به انتخاب شیوه یادگیری رسیده است. قطعا قصد دارید تا در این کار به مهارت بسیار بالایی دست پیدا کنید و تنها به دنبال خوب بودن در انجام پروژه های موشن گرافیک نیستید و  می خواهید بی نظیر باشید.

آموزش پیشنهادی برای شما که در آپدیت این دوره تمامی این مسایل رو بصورت تصویری توضیح دادیم :آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت 

آموزش زیر نظر افراد متخصص

افراد بسیاری هستند که برای یادگیری موشن گرافیک به سراغ آموزش زیر نظر افراد متخصص در این زمینه می روند که مسلما این کار مستلزم صرف هزینه و وقت بسیار زیادی خواهد بود. افرادی هم هستند که برای یادگیری موشن گرافیک خودشان دست به کار می شوند و اقدام به یادگیری این هنر آن هم از طریق تماشای ویدیو های آموزشی موجود در سطح اینترنت کنند.

ما در ادامه این مقاله تصمیم داریم تا به عنوان یک روش آموزشی کارآمد آموزش پروژه محور موشن گرافیک را به شما معرفی کنیم و در ادامه مزایا و معایب این روش آموزشی را برای شما شرح خواهیم داد.

 مزایای آموزش پروژه محور موشن گرافیک

آموزش پروژه محور موشن گرافیک در طی سال های اخیر با استقبال بسیار زیاد مدرسان و معلمان این حوزه در سراسر جهان روبرو شده است.  دلیل این میزان از محبوبیت آن هم در سطوح جهانی بسیار واضح است. در آموزش پروژه محور موشن گرافیک دانش آموز با فضاهای واقعی در حوزه تحصیلی خود روبرو می شود.

آموزش پروژه محور موشن گرافیک

مسائل و مشکلاتی در آموزش پروژه محور موشن گرافیک پیش خواهد آمد را به واقع لمس می کند و در چنین ساز و کاری دانش آموز دست به حل مسئله خواهد زد و از نزدیک با راهکار ها و ابزار هایی که برای حل مشکلاتی که در مسیر انجام یک پروژه به وجود می آید آشنایی پیدا می کند و در عین حال تجربه های لازم برای حل مشکلاتی که در آینده برای تکمیل پروژه های فردی خود با آنها روبرو می شود را نیز کسب می کند.

عملی کردن آموخته ها به واسطه آموزش پروژه محور موشن گرافیک

یکی از آشکار ترین و مهم ترین مزایای آموزش پروژه محور موشن گرافیک این است که به دانشجو ای فضا را خواهد داد که بدون نگرانی از عواقب اشتباهات احتمالی اقدام به  پیش بردن پروژه کند. در چنین شرایطی دانش آموز با فراغ بالا تمام مفاهیمی که در آخرین نشست خود یاد گرفته است را روی یک پروژه واقعی پیاده می کند.

آموزش پروژه محور موشن گرافیک

منطق یادگیری مفاهیم را درک می کنند

 دانش آموزان در چنین شرایطی هرگز با سوال های رایجی که در سیستم های آموزشی شنیده می شود درگیر نخواهند بود. برای مثال چنین سوالی برای دانش آموز پیش نمی آید که “یاد گرفتن این مطلب چه فایده ای خواهد داشت؟”.

این قبیل سوالات سوالاتی است که معلمان به وفور از دانش آموزان خود می شنوند. اما در آموزش پروژه محور موشن گرافیک دانش آموز با حضور فعال و نه به عنوان عنصری منفعل روند  ملی شدن نکات را می بیند و به اهمیت هر کدام از تکنیک ها و روش های انجام پروژه و حل مشکلات بر سر راه پروژه پی می برد.

واضح است که در چنین شرایطی در طول زمان انجام دادن پروژه منطق نهفته در پشت هر نکته آموزشی به وضوح برای فرد روشن می شود و فرد بسیار بهتر و با جدیت بیشتری اقدام به یادگیری می کند.

آموزش پیشنهادی برای شما که در آپدیت این دوره تمامی این مسایل رو بصورت تصویری توضیح دادیم :آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت 

یادگیری مهارت کار تیمی در آموزش پروژه محور موشن گرافیک

زمانی که افراد در قالی یک کلاس و یا یک تیم در کنار یکدیگر بر روی پروژه ای فعالیت می کنند در بسیاری از مواقع نیاز پیدا می کنند تا در مواقعی که امکان دسترسی به مدرس و یا منبع آموزشی فراهم نمی باشد از سایر افرادی که تحت آموزش هستند درخواست راهنمایی و کمک کنند. و از این طریق مهارت های ارتباط جمعی در افراد ارتقا می یابد و چه بسا همکاری ها و دوستی هایی هم در کنار یادگیری به وقوع بپیوندد.

آموزش پروژه محور موشن گرافیک

افزایش مهارت حل مسئله در آموزش پروژه محور موشن گرافیک

 افراد در حالی که روی یک پروژه واقعی ساز و کار انجام دادن یک پروژه را می آموزند این فرصت را نیز در اختیار دارند تا با مشکلاتی که در حین انجام کار روی میدهد روبرو شوند. در آموزش پروژه محور موشن گرافیک افراد خود را در موقعیت حل مسئله خواهند یافت و واردار می شوند تا با اتکا بر خلاقیت و مهارت های ذهنی خود به تنهایی با مشکلاتی که در مسیر پروژه پیش می آید روبرو شوند و با اعتماد به نفس دست به حل مسائلی بزنند که راهکار مشخص و واحدی برای حل آنها وجود دارد. هر کسی می تواند به شیوه خود مشکلات پیچیده ای که در مسیر انجام یک پروژه پیش رو دارد را بر اساس منطقی که در سر دارد رفع و رجوع کند.

 تقویت تفکر انتقادی

در آموزش پروژه محور موشن تفکر انتقادی در افراد رشو توسعه می یابد . افراد نکات و آموزش هایی که دریافت میکنند را در قالب انجام پروژه به چالش می کشند و بدین صورت در بسیار یاز موارد به خودشان این اجازه را میدهند تا روش به خصوصی در انجام پروژه و یا حل یک مشکل متعارف را زیر سوال برده و به تفکر بپردازند و در نتیجه ارتباط عمیقی بین آموخته های خود و راهکار های ارائه شده ایجاد کرده و در مواقع راهکارهایی منحصر به فرد را ارائه خواهند کرد که حاصل تفکر انتقادی خود این افراد است.

در چنین شرایطی فرد با صرف زمان بسیار بیشتری مطالب آموزشی را در ذهن خود حلاجی کرده و به چرایی آنها می اندیشد. چه بسا که شما هم از آندسته از افرادی باشید که با یک تفکر انتقادی ساز و کار تدریس یک مبحث خاص را بکلی تغییر داده و با جرقه هایی که در ذهنتان خواهد خورد و سوال هایی که برایتان پیش خواهد آمد به ارتقای محتوای آموزش پروژه محور موشن گرافیک کمک کنید.

شناسایی نقاط ضعف و قوت

 از دیگر مزایای آموزش پروژه محور موشن می توان به این موضوع اشاره کرد که افراد در خلال انجام یک پروژه و با حضور فعالی که در انجام پروژه دارند با توانایی های شخصی خود بهتر آشنا شده و به استعداد های خود پی ببرند. حقیقت این است که تنها زمانی که در آموزش پروژه محور موشن گرافیک واقعا شروع به کار در یک حوزه خاص می کنید متوجه خواهید شد که آیا واقعا در آن حرفه استعداد دارید و یا خیر و به توانایی به خصوص خود در انجام بخش خاصی از پروژه پی خواهید برد.

بدین صورت گر در آینده بخواهید تا پروژه ای را در قالب یک کار تیمی انجام دهید با توجه به توانایی ها خود مسئولیت بخش مورد نظر خود را به عهده خواهید گرفت و با تسلط بیشتری کار ار به انجام می رسانید. در آموزش پروژه محور موشن گرافیک در کنار شکوفا شدن استعداد افراد در خلال انجام بخش های مختلف پروژه نقطه ضعف های افراد نیز شناسایی می شود.

شناخت نقاط ضعف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که به فرد دید روشنی از توانمندی های خود می دهد و فرد با درک درستی که از خود بدست می آورد می تواند تمرکز خود را معطوف تقویت این نقطه ضعف ها کند و به مرور آنها را برطرف کرده و آنها را تبدیل به نقاط قوت کند. هیچ نقطه ضعفی وجود ندارد که با تکرار و تمرین و با صرف زمان برطرف نشود.

معایب آموزش پروژه محور موشن

برخلاف دیگر روش های آموزش موشن در روش آموزش پروژه محور موشن گرافیک از دانش آموزان انتظار نمی رود تا با به خاطر سپردن مطالب آموزشی خود را برای انجام کار محوله آماده کنند. چرا که مطالبی گه برای یادگیری و حفظ کردن در اختیار دانش آموزان قرار گذاشته می شود عموما ارتباطی با محتوای آموزشی نداشته و فرد را زا مسیر یادگیری منحرف می سازند.

در حالی که در آموزش پروژه محور موشن افراد با اشتیاق بسیار زیادی به یادگیری پرداخته و تنها مطالبی که در ارتباط مستقیم با حرفه ای است که قصد فعالیت در آن را دارند را مورد مطالعه و یادگیری قرار می دهند. اما گذشته از اینها در روش آموزش پروژه محور موشن گرافیک هم مانند هر روش آموزشی دیگری در کنار مزایا معایبی نیز در کار خواهد بود که در ادامه به شرح مختصری از آنها می پردازیم:

عدم تطبیق معلم با روش آموزشی

 از آنجایی که آموزش پروژه محور موشن گرافیک روش بسیار نوینی می باشد انتخاب معلمی که با ساز و کار روش آموزش پروژه محور موشن گرافیک آشنایی داشته باشد بسیار اهمیت دارد. چرا که در بسیاری از موارد مدرسان با این موضوع که در آموزش پروژه محور موشن نقش معلم نسبت به نقشی که در سیستم های آموزشی گذشته برای او تعیین شده بود بسیار متفاوت است به سختی کنار می آیند.

چرا که در آموزش موشن گرافیک به صورت پروژه محور معلم دیگر نقش گره گشا و حلال مشکلات را ایفا نخواهد کرد. مشکل دیگری که معلمان با آن روبرو میشوند این است که ممکن است به دلایل متفاوتی نتوانند تمام مباحث آموزشی را در بازه زمانی تعیین شده برای یک ترم تدریس کنند و شاید برخی از مباحث مهم در آموزش پروژه محور موشن گرافیک در طول دوره از قلم بیفتد و آموزش داده شود.

آموزش پیشنهادی برای شما که در آپدیت این دوره تمامی این مسایل رو بصورت تصویری توضیح دادیم : آموزش موشن گرافیک | استاپ موشن در افترافکت | پروژه محور[/vc_message]

مشکلات کار تیمی

 یادگیری در قالب یک تیم در کنار مزایایی که دارد از معایبی نیز برخوردار است. نخست می توانی به این مسئله اشاره کرد که  مدرس در یک کلاس حضوری نمی تواند میزان مشارکت انفرادی هر یک از اعضا در پیشبرد پروژه را ملاحظه کند از این گذشته در چنین فضایی ممکن است مشاجزات و نزاع هایی هم بین افراد صورت گیرد چرا که در آموزش پروژه محور موشن گرافیک افراد در مقایسه با روش های سنتی تعامل بیشتری با یکدیگر دارند.
در چنین فضایی ممکن است افراد تنبل و سودجو از نتایج کار فعالان کلاس استفاده کرده و از شرکت در انجام پروژه طفره بروند. لازم به ذکر است که در آموزش پروژه محور موشن گرافیک آنلاین چنین مشکلاتی دیده نمی شود.

ظرفیت های متفاوت افراد

 گذشته از قابلیت ها و توانی هایی مدرس با این شیوه آموزشی جدید مسئله ی دیگری هم وجود دارد و اینکه همه ما می دانیم که افراد از توانایی ها و ظرفیت های یکسانی برای آموزش برخوردار هستند و شاید برخی از افراد قادر نباشند تا به خودی خود  و به تنهایی از پس یادگیری مطالب جدید بر بیایند و توانایی شرکت در انجام پروژه را نداشته باشند.

چنین افرادی شاید سودی به مراتب کمتر از دیگر افراد از شرکت در دوره آموزش پروژه محور موشن ببرند. این افراد به توضیحات بسیار زیادی از جانب مدرس نیاز خواهند داشت و به کلی از سرعت روند پیشرفت دوره را خواهند کاست.

در کنار ظرفیت های متفاوت توانایی کار گروهی مانع دیگری است که بر سر راه افراد متقاضی این شیوه آموزشی قرار خواهد داشت. اما لازم به ذکر است که چنین مواردی نباید افراد را زا شرکت در این دوره ها باز دارد. چرا که مسلما  افرادی که از توانایی لازم برای شرکت در کارهای تیمی نیز برخوردار نیستند از استعداد های منحصر بفردی برخوردارند که می تواند آنها را به عناصر بسیار مهمی در انجام یک پروژه تبدیل کند.

توصیه ما به این افراد این است که با واهمه ای که از کار تیمی دارند از شرکت در دوره آموزش پروژه محور موشن سرباز نزده و با شرکت در این دوره ها توانایی کار تیمی را در خود تقویت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا