انیمیشن و سه بعدی

آموزش موشن گرافیک حرفه ای

آموزش موشن گرافیک حرفه ای

در یکی دیگر از مقاله های آموزشی آموزش تک در اختیار شما هستیم. با آموزش اننتقال ها در ویدئو های موشن و همچنین آموزش مراحل کلی ساخت یک ویدئو موشن این مقاله را برای شما تهیه کرده ایم. با یکی دیگر از مقاله های آموزش موشن گرافیک حرفه ای با ما همراه باشید.

ویدئو های موشن گرافیک می توانند توضيحی، بسته ‌های تبلیغاتی و تجاری، تیتراژ های سریال و فیلم ها، پباده سازی های UI و UX و بقیه رسانه‌ ها مورد استفاده واقع ‌شوند. انتقال در آموزش موشن گرافیک حرفه ای کاربردی صرفا با پرزرق و برق ساختن و جالب کردن تصاویر بلکه با طولانی تر کردن ارتباط در بین صحنه ‌ها و ارتقاء تاثیرگذاری روایت و ماجرا یاری مینماید که مخاطبین سریعاً داده ها را اخذ و معنا اصلی آن ‌را متوجه می شوند. موشن گرافیک ترکیبی از گرافیک و کارتن می‌باشد که دربرگیرنده متن، اینفوگرافیک ‌ها و یا این که حتی ‌در فیس لزوم صدا می شود که به توضیح یک معنا و اید‌ه نسبتاً پیچیده به شکلی خلاصه و دیدنی می‌ پردازد.

فارغ از انتقال­‌ها، تمرکز و حواس تماشاچی پرت خواهد شد و فهم یا این که تجربه آن ها از قضیه به‌ خیر عده بندی نخواهد شد. پس بنابراین، انتقال در موشن گرافیک‌ ها نقشی حیاتی ایفا می‌نماید. اشکال بسیار متعددی از انتقال در موشن گرافیک ها موجود هست ولی خلاصه کردن نظرات و ایده ها برای ارتقاء بازدهی عمل و با صرفه سازی فرایند کاری بسیار مؤثر می باشد. ما نیز به ‌دنبال چهار شیوه انتقال در آموزش موشن گرافیک حرفه ای را شاخه بندی کرده‌ ایم و به باز‌نگری آن ها می پردازیم.

آموزش پیشنهادی برای شما که در آپدیت این دوره تمامی این مسایل رو بصورت تصویری توضیح دادیم :آموزش جامع دوئیک 

۱- Shape Transition در آموزش حرفه ای موشن گرافیک

در آموزش موشن گرافیک حرفه ای راهکار فعالیت این نوع از انتقال در موشن گرافیک ، متحرک کردن و جان ‌بخشی به فیس و صورت (Shape) برای لبریز کردن تمام ورقه پیش رو و تبدیل صحنه کنونی به صحنه بعدی هنگام متحرک کردن می باشد. سعی Shape مانند پرده صحنه اکران میباشد؛ وقتی که صحنه قبل به اتمام میرسد، پرده ذیل کشیده می شود تا صحنه عوض شود.Shape Transition در هر متنی و داستانی می­تواند مصرف شود؛ بدین ترتیب روش ای نسبتاً جامع میباشد.

الف) هندسه Shape Transition

هندسه انواع در آموزش موشن گرافیک حرفه ای (Shapes) دربرگیرنده بیضی، مربع مستطیل، لوزی و چندین ضلعی می‌ شود. هزاران مخلوط می­تواند با مخلوطی از تکان شرایط، مقیاس و اندازه تولید شود.

ب) Organic Shape Transition

این تحرک در آموزش موشن گرافیک حرفه ای در Organic Shape Transition از مایع، دود و انفجار تشکیل می‌شود. این‌راه بسیار پویا هست و میتواند تصاویر را فوق العاده مجذوب کننده سازد.

۲- Mask Transition در آموزش حرفه ای موشن گرافیک

در آموزش موشن گرافیک حرفه ای همانند Shape Transition، این‌توشه Mask Transition برای به تصویر کشیدن صحنه بعدی البته بر مبنا صورت (Shape) بعنوان ماسک (Mask) به کارگیری می‌گردد.Mask Transition مختصر و کارآمد می باشد چراکه انتقال به صورت قابل توجهی گذشته از متحرک شدن Mask کامل شدن شده‌است.

آموزش موشن گرافیک حرفه ای

انتقال ماسک

۳- انتقال جنبش دوربین (Camera Movement Transition)

این جور از انتقال در آموزش موشن گرافیک حرفه ای با تکان دوربین تولید میشود. تکان دوربین مشتمل بر Dolly in، Dolly out، Pan، Tilt، truck وPedestal میباشد.جنبش دوربین در موشن گرافیک ها نسبتا آزادانه می‌باشد.از آنجایی که ما درخصوص انتقال‌ در موشن گرافیک دو بعدی کلام می­کنیم، جنبش دوربین با منظره محدود نمی شود. برای آخر دادن به انتقال، به دوربین نیازی وجود ندارد. ما می­توانیم لایه ها را به مدل ‌ای جنبش دهیم که مانند جنبش دوربین به‌ لحاظ رسد. در مقایسه با تکان حقیقی و واقعی دوربین، جنبش دوربین در‌این جور از انتقال به مراتب اغراق آمیزتر و قدرتمندتراست. در رخ نیاز حتی میتوانیم از چرخش Z به کارگیری کنیم. پیرو خصوصیت‌ها و کاربرد هرمورد از انتقال‌های جنبش دوربین را با مثال باز نگری خوا‌هیم کرد.

آموزش موشن گرافیک حرفه ای

حرکات دوربین در موشن گرافیک

الف) Dolly in Transition

این انتقال در آموزش موشن گرافیک حرفه ای عبارتست از dolly in کردن بخشی از صحنه کنونی برای نشان دادن صحنه‌­ا‌ی تازه که در صحنه گذشته نیز وجود داشته اما متعدد از آن هست.

ب) Dolly out Transition

این انتقال در آموزش موشن گرافیک حرفه ای عبارتست از dolly out کردن از بخشی از صحنه کنونی برای نشان دادن کل تصویر.
برخی اوقات تضاد و مغایرت متعددی میان قاب اول و قاب انتها موجود هست و وقتی که بطور بی نقص اکران داده نمیشود، شم فضولی مخاطب می تواند بشکل قابل توجهی برانگیخته شود.

پ) Truck/Pedestal Transition

Truck کردن به معنای تکان دادن دوربین به سمت چپ یا این که راست میباشد.

Pedestal جنبش دادن دوربین به صورت عمودی به طرف بالا یا این که ذیل هست.

کاربرد هردو یکسان هست، تکان دادن عمودی یا این که افقی دوربین برای آخر دادن به انتقال به کارگیری می­شود پس باید ذکر کرد هردوی آن ها در یک تیم گونه بندی می‌ شوند. نوعی از Truck Transition موجود هست که اکثر اوقات در مشخص و معلوم کردن و عینیت دادن به صحنه ‌ها به کارگیری می شود؛ بطوریکه از یک موضع برای مرزبندی در بین صحنه­‌ها و ساخت انتقال در موشن گرافیک استعمال میشود. این حرکت در آموزش موشن گرافیک حرفه ای به کار برده می شود.

ت) Pan & Tilt Transition

Pan Transition و Tilt Transition هردو خصوصیت مشترکی دارا‌هستند بطوریکه میتوانند موضوع روءیت کرد را توسعه و گسترش دهنده گوشه و کنار میباشند. با ترکیب کردن دگرگونی صورت (Shape) به وسیله ی چرخش X و Y لایه های سه بعدی باید به آن دست یافت. ما همینطور میتوانیم از قابل انعطاف افزارهای سه بعدی مانند Cinema 4D برای دستیابی به اثر متبوع استعمال کنیم. این یکی از انواع حرکت آموزش موشن گرافیک حرفه ای است.

ث) Comprehensive Camera Movement Transition

قابلیت و امکان به کار گیری جامع و بی نقص از گونه های انتقال حرکات دوربین را داراست به دلیل آن که برای اکران تصاویر و فضاهای گوناگون، رها و با تنوع می‌باشد.

آموزش پیشنهادی برای شما که در آپدیت این دوره تمامی این مسایل رو بصورت تصویری توضیح دادیم :آموزش جامع دوئیک 

۴- Transforming Transition در آموزش موشن گرافیک حرفه‌ ای

Transforming Transition نوعی مرسوم از انتقال در موشن گرافیک ها و کارتن میباشد.Transforming Transition می تواند تصاویر را به گونه ای مؤثر جالب سازد و اعتنا مخاطبان را جلب نماید.Transforming Transition بخشی از به اکران گذاشتن تخیل و علم طراح می باشد. این حرکت نوعی انتقال در آموزش موشن گرافیک حرفه ای می باشد.

حرکت ها در موشن گرافیک

چه طور می بایست از Transforming Transition بهره برد؟

بایستی با به کار گیری از شباهت‌ها که می تواند صورت، رنگ یا این که مفهوم باشد یک نکته یا این که شی در صحنه گذشته را به شی یا این که نکته‌ ای دیگر در صحنه نو تبدیل کرد. اشیای دربین صحنه ها بایستی برای ما مسئله اصلی باشد.

مراحل ساخت و آموزش موشن‌گرافیک حرفه‌ ای

در آموزش موشن گرافیک حرفه ای در روز های اخیر موشن گرافیک های تجاری و تبلیغاتی متعددی را در تلویزیون و فضای مجازی بازدید میکنیم که به تبلیغ تولید ها و مارک های گوناگون می‌پردازند. آیا تا به اکنون درباره ی ایجاد موشن گرافیک برای تبلیغ کسب و فعالیت خودتان اندیشه نموده اید؟ به گویش بی آلایش، موشن گرافیک‌ها یک ویدئوی گرافیکی متحرک می‌باشند که پیامی را به مخاطب می‌رسانند.

ماجرا های موشن گرافیک (قصه در معنای نمایش و خصوصیات مقاله متبوع) میتوانند از روش متن متحرک، تصاویر متحرک و یا این که تلفیقی از این دو ماجرا شوند؛ که میتوانند دوبعدی یا این که سه بعدی باشند و همینطور از قاب ها و تصاویر رئال در آنان مصرف شود. ساختن موشن گرافیک مانند تولید هر چیز دیگری روند مختلفی دارااست. الزامات هر مرحله از تولید موشن گرافیک بستگی به دسته موشن گرافیک دارا است. برای مثال در شرایطی‌که شما از تصاویر رئال برای ایجاد موشن گرافیک استعمال میکنید مطلقا عکس برداری و داشتن امکانات آن از لازمات کارتان خواهد بود.

فرایند تولید و آموزش موشن‌ گرافیک حرفه‌ ای

در آموزش موشن گرافیک حرفه ای مجموعاَ ساختن موشن گرافیک و آموزش موشن گرافیک حرفه ای مراحلی دارا است که ما تلاش کرده ایم نخست کلاً آنان‌را مدل بندی کنیم و آن گاه جزئیات هر مرحله را به طریق جدا از هم باز‌بینی کنیم. پروسه پنج گانه تولید یک موشن گرافیک خلاقانه و ایده آل به شکل پایین هست:

-مرحله اولیه: کشف کردن یک ایده ناب با دقت به زمینه موشن گرافیک
-مرحله دوم: تایپ کردن ماجرا و طرح کلی موشن گرافیک
-مرحله سوم: ایجاد کردن محتوای لازم برای طرح مندرج (تابلوی استوری)
-مرحله چهارم: جنبش بخشیدن به صحنه ها (انیمیت کردن)
-مرحله پنجم: اخذ خروجی و انجام اصلاحات لازم

مرحله نخستین آموزش موشن‌ گرافیک حرفه‌ ای : ایده موشن گرافیک

ایده در موشن گرافیک

در آموزش موشن گرافیک حرفه ای موشن گرافیکی که می‌خواهید بسازید در رابطه چه موضوعی میباشد؟ این سوال او‌لین و واضح ترین سوالی می باشد که بایستی به ان جواب بدهید. در حالتی که موشن گرافیک را برای اشخاص دیگری می سازید قبلی از استارت فعالیت بایستی با متقاضی موشن گرافیک یک گردهمایی توجیهی بر گزار شود و ایدۀ اصلی که می‌خواهند مخاطبین با آن روبرو شوند سنجیده شود. شما تحت عنوان تولید کننده فعالیت می بایست باتوجه به درخواست ها و هدف ها متبوع توصیه دهنده عمل، یک ایده ناب و خلاقانه برای پیاده سازی موشن گرافیک پیدا نمائید. این عمل نیاز به قوه تخیل کارکشته و تجربه بالا دارا است و شاید یک سری روز دوران لازم داشته باشد.

شما در این گام بایستی یک سبک تصویری را برای برنامه کودک خویش گزینش نمایید. آیا این فعالیت یک موشن گرافیک کارتونی میباشد یا این که دارای واقعیت؟ موشن گرافی فلت یا این که موشن گرافی سه بعدی؟ اکران چه شخصیت هایی جزو برنامه هایتان می‌باشد؟ چه استعاره های تصویری را برای انتقال این معنی بکار می‌گیرید؟ بر چه مزیت ها و عناصری از قضیه متبوع تمرکز میکنید؟ اینها سولاتی هست که بایستی در مرحله اولیه به آن پاسخ دهید و از دل آن ها ایده خویش را پیدا فرمایید.

مرحله دوم آموزش موشن‌ گرافیک حرفه‌ ای : روایت و طرح موشن گرافیک

در این گام از آموزش موشن گرافیک حرفه ای باید بگوییم خواسته از ماجرا و طرح یک موشن گرافیک سناریوی کلی فعالیت می باشد که از مشخص و معلوم کردن حدودی زمانه عمل گرفته تا پباده سازی شخصیت ها را دربرگیرنده میشود. شما می بایست یک متن فیلم طومار مانند برای موشن گرافیک خویش بنویسید و کلیه جزئیات را در لحاظ بگیرید.

شما می بایست با یک چهارچوب کلی از داستان داستانتان آغاز بکار فرمایید. نخست نقاط اصلی را در طرح معین نمائید و آن گاه تک تک کلماتی که می بایست شخصیت ها بگویند و متن هایی که قرار می‌باشد اکران داده شود را انتخاب فرمایید. مدت زمان یک موشن گرافیک محدود هست، براین اساس طرح شما نهایتا ۹۰ ثانیه فرصت دارد تا مقاله را بیان نماید. در شرایطی‌که ایده شما واضح باشد تایپ کردن طرح و قصه آن بسیار سرازیر و روان خواهد بود.

آموزش پیشنهادی برای شما که در آپدیت این دوره تمامی این مسایل رو بصورت تصویری توضیح دادیم :آموزش جامع دوئیک 

مرحله سوم آموزش موشن‌ گرافیک حرفه‌ ای : ساخت محتوای موشن گرافیک (تابلوی استوری)

این مرحله آموزش موشن گرافیک حرفه ای یک مرحله تماما اجرایی می‌باشد. درین مرحله وقتش رسیده می‌باشد که آغاز به ایجاد تصاویر و صداهای مرتبط با داستانتان فرمائید. همه لحظه های مهم در متن طرح را بایستی معین کرده و در بخش های حساس می‌توانید تخت‌گاز برنامه ای را بکشید و نشان دهید در صحنه چه اتفاقی می افتد و چه کارهایی بایستی بوسیله شخصیت ها صورت پذیرد. شما درین مرحله می بایست سبک و رنگ تصويری که اخلاق و رفتار می کنيد را مشخص و معلوم فرمایید.

همینطور درین مرحله بایستی صداهای گویندگان فعالیت را ضبط فرمائید و عکس های لازم را تهیه و تنظیم نمائید. هر موردی که در اين مرحله ساخت می گردد در پروسه نهايی موشن گرافیک گزینه به کارگیری قرار میگیرد بنابراين دورانِ رسيدگی به جزئيات فرا رسيده هست. در اين مرحله تصاویر و صداهای ایجاد گردیده را گذشته از به کارگیری در موشن گرافیک با توصیه دهنده فعالیت آیتم باز بینی قرار دهید.

مرحله چهارم آموزش موشن‌ گرافیک حرفه‌ ای : تولید موشن گرافیک

تولید و ساخت موشن گرافیک حرفه ای

در این گام آموزش موشن گرافیک حرفه ای هنگام آن است که همگی تصاویر و صداهای ساخت گردیده مرحله پیشین را بر حسب طرح کلی ماجرا با یکدیگر مخلوط کرده و بوسیله قابل انعطاف افزارهای ایجاد موشن گرافیک که استعمال می‌کنید به آنان جنبش دهید. در واقع این مرحله، مرحله ی اصلی ایجاد موشن گرافیک می باشد. اين فرآيند نشان میدهد که به چه شکل پروسه به يکديگر دارای ارتباط می باشند. در این گام شما می بایست روزگار بندی عمل را تهیه و تنظیم نمائید ، موسیقی و افکت های صدا را در جای خویش به کارگیری فرمایید و مانند یک جورچین به بی نقص کردن موشن گرافیک خویش بپردازید.

مرحله پنجم آموزش موشن‌ گرافیک حرفه‌ ای : انجام اصلاحات پایانی

در این گام آموزش موشن گرافیک حرفه ای خروجی فعالیت را اخذ می‌کنید و بعد از تحلیل کردن مجدد طرح ابتدایی عمل و نکات فنی، آن را با پیشنهاد دهنده فعالیت آیتم باز بینی قرار می دهید تا در رخ لزوم اصلاحات لازم رخ گیرد. بعداز انجام این مرحله می‌توانید به طور همزمان با نوشیدن یک فنجان چای از تماشای موشن گرافیک خویش لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا